Izsludināti nākamie «Rail Baltica» dzelzceļa līnijas būvprojekta iepirkumi

Turpinoties "Rail Baltica" būvprojektēšanas fāzei, šomēnes izsludināti nākamie pirmās kārtas būvprojekta iepirkumi dzelzceļa līnijas posmiem Igaunijā un Lietuvā, informē projekta īstenotājas AS "RB Rail" pārstāve Ilze Rassa.

"Rail Baltica"

"Rail Baltica" ir dzelzceļa transporta projekts, kura mērķis ir integrēt Baltijas valstis Eiropas dzelzceļu tīklā, un tas šobrīd aptver četras Eiropas Savienības valstis – Poliju, Lietuvu, Latviju un Igauniju. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, vairāk nekā 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā. 

Projektā plānots līdz 2019. gadam pabeigt gatavošanos darbus, lai varētu sākt priekšdarbus dzelzceļa līnijas būvprojektēšani un zemju atsavināšanai, 2020. gadā – būvniecības procesu, bet 2026. gadā jau atklāt savienojumu Tallina-Rīga-Kauņa, bet 2030. gadā – savienojumu ar Varšavu.

"Rail Baltica" dzelzceļa līnijas apstiprinātā trase šķērsos Latvijas teritoriju 263 kilometru garumā un stiepsies cauri Latvijai, skarot Salacgrīvas, Limbažu, Sējas, Inčukalna, Ropažu, Garkalnes, Stopiņu, Salaspils, Ķekavas, Baldones, Iecavas, Olaines, Mārupes, Bauskas novadu un Rīgas pilsētas pašvaldības teritoriju.

Lietuvas Transporta un komunikācijas ministrijas un Igaunijas Ekonomikas un komunikāciju lietu ministrijas interesēs Baltijas valstu kopuzņēmums "RB Rail" ir izsludinājis iepirkumu konkursus "Būvprojektēšanas darbi un autoruzraudzība sliežu ceļa posmam Tallina - Rapla" un "Būvprojektēšanas darbi un autoruzraudzība sliežu ceļa posmam Ramīgala - Lietuvas/Latvijas valsts robeža".

 

Pieteikumus abiem iepirkumiem iespējams iesniegt līdz šī gada 15.maijam.

""Rail Baltica" projekta būvprojektēšanas fāze aktīvi norit visās trīs Baltijas valstīs. Mēs esam priecīgi paziņot par jauniem tehniskās izstrādes iepirkumiem, kas iekļauj 50 kilometru garu posmu Igaunijā, tai skaitā arī Mūgas posmu, un 92 kilometru garu dzelzceļa līniju Lietuvā, ietverot Panevežas staciju," informē "RB Rail" tehniskais direktors Marts Nīlsens.

Izsludinātais iepirkums Igaunijas teritorijā ietver desmit tiltu, 11 ceļu pārvadu, sešu dzelzceļa pārvadu, četru dzīvnieku pāreju, 46 caurteku un trīs pasažieru staciju ar apdzīšanas punktiem izstrādi. Savukārt iepirkums Lietuvā attiecas uz trīs tiltu, 14 ceļu pārvadu, 20 dzelzceļa pārvadu, četru dzīvnieku pāreju, 87 caurteku, trīs šķērsojumu un divu staciju ar apdzīšanas punktiem būvprojektēšanu.

Šī iepirkuma mērķis ir būvprojektēšanas un autoruzraudzības pakalpojumu nodrošināšana dzelzceļa zemes klātnes, virsbūves un saistīto inženiertehnisko būvju jauna standarta sliežu ceļam pasažieru un kravu pārvadājumiem dzelzceļa līnijas izstrādei "Rail Baltica" projektā no Tallinas līdz Raplai Igaunijā un no Ramīgalas līdz Lietuvas/Latvijas valsts robežai Lietuvā.

KONTEKSTS:

"Rail Baltica" dzelzceļa līnijas apstiprinātā trase šķērsos Latvijas teritoriju 263 kilometru garumā un stiepsies cauri Latvijai, skarot Salacgrīvas, Limbažu, Sējas, Inčukalna, Ropažu, Garkalnes, Stopiņu, Salaspils, Ķekavas, Baldones, Iecavas, Olaines, Mārupes, Bauskas novadu un Rīgas pilsētas pašvaldības teritoriju.

"Rail Baltica" ir dzelzceļa transporta projekts, kura mērķis ir integrēt Baltijas valstis Eiropas dzelzceļu tīklā, un tas šobrīd aptver četras Eiropas Savienības valstis – Poliju, Lietuvu, Latviju un Igauniju. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, vairāk nekā 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā. 

Pērn decembra beigās izsludināti pirmie būvprojektu iepirkumi dzelzceļa līniju izveidei Igaunijā un Lietuvā. Latvijā pirmais konkurss par «Rail Baltica» līnijas būvprojektu izsludināts janvāra beigās. Februāra vidū noteikta «Rail Baltica» trase un teritoriālais plānojums Baltijas valstīs.

Saistītie raksti
Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti