Latvijas Satiksmes ministrijas interesēs Baltijas valstu kopuzņēmums “RB Rail” izsludinājusi konkursu “Būvprojektēšanas darbi un autoruzraudzība centrālajam sliežu ceļa posmam caur Rīgu”. Piedāvājumu iesniegšanas termiņš iepirkumam ir 2018. gada 28. februāris.
“RB Rail AS”
Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums, kas tika izveidots, lai īstenotu “Rail Baltica” projektu. Tā galvenie uzdevumi ir dzelzceļa projekta izstrāde, būvniecība un mārketings.
Izsludinātie konkursi ir tikai neliela daļa no gaidāmajiem būvprojektēšanas iepirkumiem, kas Igaunijā, Latvijā un Lietuvā notiks līdz 2022. gadam, skaidroja “RB RAIL” vecākais inženieris Žans Marks Bedmārs.
Iepirkums tiek organizēts divās kārtās:
1) kandidātu atlase piedāvājumu iesniegšanai konkursa otrajai kārtai;
2) aicināto kandidātu piedāvājumu izvērtēšana un līgumslēgšanas tiesību piešķiršana.
Šī iepirkuma mērķis ir projektēšanas un projektēšanas uzraudzības pakalpojumu nodrošināšana dzelzceļa līnijas posmā caur Rīgu.
Decembra beigās jau izsludināti pirmie dzelzceļu līnijas būvprojektu iepirkumi Igaunijā (no Pērnavas līdz Raplai) un Lietuvā (no Kauņas līdz Ramīgalai). Priekšlikumu iesniegšanas termiņš abiem iepirkumiem ir pagarināts līdz 2018. gada 21. februārim.
Iecerēts, ka Eiropas platuma sliežu dzelzceļa projekts “Rail Baltica” savienos Tallinu ar Varšavu.
"Rail Baltica" dzelzceļa līnijas apstiprinātā trase šķērsos Latvijas teritoriju 263 kilometru garumā un stiepsies cauri Latvijai, skarot Salacgrīvas, Limbažu, Sējas, Inčukalna, Ropažu, Garkalnes, Stopiņu, Salaspils, Ķekavas, Baldones, Iecavas, Olaines, Mārupes, Bauskas novadu un Rīgas pilsētas pašvaldības teritoriju.
"Rail Baltica" ir dzelzceļa transporta projekts, kura mērķis ir integrēt Baltijas valstis Eiropas dzelzceļu tīklā, un tas šobrīd aptver četras Eiropas Savienības valstis – Poliju, Lietuvu, Latviju un Igauniju. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, vairāk nekā 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 mm) dzelzceļa līniju ar maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.