Inovāciju ābeci «Skaties plašāk» dāvina lielo uzņēmumu vadītājiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 10 gadiem.

Izdevniecība „Jumava" sadarbībā ar „Lattelecom"  laidusi klajā Rona Adnera (Ron Adner) grāmatu „Skaties plašāk" (The Wide Lens), kurā uz praktisku piemēru pamata analizēts - kādēļ viena ideja ir dzīvotspējīga, savukārt citas inovācijas lemtas neveiksmēm. Grāmata konferences „Inovāciju ekonomika 2013. Ideja. Darbs. Rezultāts" ietvaros dāvināta 500 Latvijas lielāko uzņēmumu vadītājiem, savukārt no oktobra beigām būs pieejama ikvienam interesentam Latvijas labākajos grāmatveikalos.

Izdevuma fokusā ir inovācijas visplašākajā kontekstā. Ar „Michelin" riepu, „Apple iPod" un „iPhone", „Nokia" viedtālruņu, digitālā kino, e-grāmatas, inhalējamā insulīna un citu globāliem piemēriem autors skaidro, kādēļ ģeniālas idejas mēdz ciest sakāvi un kā galu galā tikt līdz sekmīgai inovāciju realizēšanai. „Skaties plašāk" veltīta ikvienai organizācijai, kam rūp savas jomas attīstība un visa jaunā ieviešana.

Latvijā izdotā grāmata „Skaties plašāk" ietver ekskluzīvu Rona Adnera papildu nodaļu, kas nav iekļauta oriģinālajā izdevumā angļu valodā. Reaģējot uz grāmatā iepriekš aprakstītā piemēra – elektroautomašīnu uzņēmuma „Better Place" – bankrotu šī gada maijā, autors veltījis papildu nodaļu izdevumam latviešu valodā.

„Grāmata palīdzēs iegūt lielāku izpratni un pārliecību, ka inovācijas ir riskanta spēle, taču tagad, kad redzu, kur slēpjas riski, un zinu, kā tos mazināt, esmu daudz pārliecinātāks, ka pratīšu izvēlēties drošāko ceļu uz uzvaru," uzsver Latvijas Privātā un riska kapitāla asociācijas valdes priekšsēdētājs Edgars Pīgoznis.

„Līdz šim sastaptajās ekspertu formulās veiksmīgas inovācijas radīšanai dominējušas zināšanas, spēja iztēloties, know-how, investīcijas u.tml. komponenti, bet grāmatas autors iedod vēl pāris būtisku atslēgu – aklo zonu apzināšana un partnerattiecību tīklu veidošana," par grāmatu stāsta Juris Gulbis, Lattelecom valdes priekšsēdētājs. „Nereti izšķirošais var būt maza detaļa, kas ikdienas steigā nav pamanīta. Ir vērts par to aizdomāties."

Savukārt organizāciju psihologs, personāla vadības konsultants un treneris Uldis Pāvuls norāda, ka grāmata lasīta ar lielu interesi – tā eleganti un ar saprotamiem piemēriem rosina paskatīties uz inovācijām plašākā cilvēcības un attiecību kontekstā, īpašu uzmanību veltot komunikācijai un sadarbībai. „Inovāciju ieviešanas eiforijā nereti balstāmies uz cerību - ir īstais laiks, ka citi ir gatavi mūsu idejai un atbalstīs, bet, kā raksta grāmatas autors, cerība nav stratēģija," saka Pāvuls.

Bet komunikācijas stratēģijas konsultanta Zigurda Zaķa vērtējums: „Šķiet, tā ir pirmā latviešu valodā tulkotā grāmata, kas parāda dinamiskas, plašākā biznesa ekosistēmas likumsakarību izpratnē balstītas pieejas lomu veiksmīgas biznesa stratēģijas izstrādē un realizācijā. Ceru, ka „Skaties plašāk" ne vienam vien rosinās interesi par vienu no aktuālākajiem un perspektīvākajiem mūsdienu stratēģiskās domas attīstības virzieniem."

„Skaties plašāk" saņēmusi izcilas recenzijas „Forbes", „Publishers Weekly" un citos  ietekmīgos medijos. Darbu pozitīvi vērtējis „eBay" izpilddirektors Džons Donahjū, „General Electric" vadītājs Džefrijs Immelts un daudzi citi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti