Latvijas Apdrošinātāju asociācijā stāstīja, ka, lai gan apdrošināšanas cenas auto ir pieaugušas, ir cerības, ka šis palielinājums tomēr būs mazāks nekā vispārējā inflācija, jo Latvijas tirgum šajā nozarē ir pietiekami liela savstarpējā konkurence. Un tā apdrošinātājiem neļauj piemērot bezizmēra cenu kāpumus.
"Galvenās lietas, kas ietekmē OCTA cenas, ir autoservisu izcenojumi, tie ir rezerves daļu izcenojumi un medicīnas pakalpojumu izcenojumi.
Attiecībā uz brīvprātīgo KASKO apdrošināšanu tā bilde ir praktiski tāda pati, izņemot to, ka auto KASKO apdrošināšanu neietekmē medicīna. Bet ietekmē tie paši servisi un tās pašas rezerves daļas," skaidroja Latvijas Apdrošinātāju asociācijas prezidents Jānis Abāšins.
Cenu kāpumam apdrošināšanā ir vēl pāris iemeslu – daļa autoservisu iziet no ēnu ekonomikas.
Tāpat tirgus pielāgojas jaunajai situācijai ar elektroauto, kuru apdrošināšana ir dārgāka nekā mašīnām ar iekšdedzes dzinējiem. Tas ar laiku varētu mainīties, apdrošinātājiem pie šiem auto "pierodot" un iegūstot statistiku, kas ļaus izvērtēt dažādus riskus.