EM parlamentārā sekretāre atzīmēja, ka šo lēmumu plānots pieņemt līdz 1. jūlijam. Patlaban paredzēts, ka biodegvielas obligātais piejaukums nebūs obligāts līdz 2023. gada beigām. "Dosim iespēju tirgot degvielu bez biodegvielas piejaukuma," teica Indriksone, norādot – tie degvielas tirgotāji, kas vēlēsies degvielu tirgot ar biodegvielas piejaukumu, to varēs darīt.
Indriksone atzīmēja, ka EM vērtējusi "visus iespējamos" atbalsta veidus, kā energoresursu cenu pieauguma laikā varētu atbalstīt iedzīvotājus un uzņēmējus. Tāpat gaidīta Eiropas Komisijas (EK ) atbilde par iespējām apturēt vides saistības. No EK atbildes izriet, ka pārtikas pieejamības nodrošināšanai Eiropas Savienībā risinājums par terminētu atteikšanos no obligāta biodegvielas piejaukuma var būt pieejams.
Politiķe sacīja, ka atteikšanās no obligātā biodegvielas piejaukuma degvielas litra cenu varētu mazināt provizoriski par 12–14 centiem.
Tā aplēsuši Ekonomikas ministrijas eksperti.
KONTEKSTS:
No 2020. gada Latvijā minimālais biodegvielas piejaukums dīzeļdegvielai tika palielināts no 5% uz 7%, bet 95. markas benzīnam no 5% uz 10%. No novembra līdz aprīļa sākumam jeb ziemas periodā "bio" piejaukums dīzeļdegvielai nav obligāts.
Finanšu ministrija (FM) prognozējusi, ka patēriņa cenu pieaugums šogad var sasniegt 8,5%, bet saskaņā ar Latvijas Bankas prognozēm inflācija šajā gadā var pieaugt no iepriekš lēstajiem 6,1% līdz 9,5%. Prognoze mainīta energoresursu un pārtikas cenu kāpuma dēļ, kas pastiprinājās pēc karadarbības sākšanās Ukrainā. Krievijas agresija Ukrainā mazinās globālās tautsaimniecības izaugsmi.