Uzņēmuma direktors Janeks Kalvi paskaidrojis, ka uzņēmumam nepieciešams saglabāt konkurētspēju, tāpēc izstrādāta shēma, kuras detaļas gan viņš nevēlējās atklāt.
“Mēs nemēģinām kaitēt Igaunijai, bet gan glābjam savu uzņēmumu,” uzsvēris Kalvi.
Neiedziļinoties detaļās, Kalvi norādījis, ka uzņēmuma izdzīvošanas plāns paredz degvīnu pildīt pudelēs Igaunijā, taču daļu ražošanas nākotnē pārcelt uz Latviju, kur produkciju marķēs ar Latvijas akcīzes markām. Ar interneta vai pierobežas tirdzniecības palīdzību produkcija nonāks pie somu vai igauņu pircējiem.
Kalvi uzsvēris, ka šis plāns nav iegriba, bet gan pragmatisks komerciāls lēmums. Uzņēmums jau spēris pirmos soļus plāna realizācijai, sagatavošanas darbi gan prasīšot noteiktu laiku, “bet mēs pašlaik pie tā strādājam”, norādījis uzņēmuma vadītājs.
“Livko” aplēses liecina, ka Latvijā alkohola akcīzes nodoklis ir par 29% zemāks nekā Igaunijā. Tikmēr Igaunijas valdība plāno palielināt akcīzes nodokli vēl par 15%.
Tiesa, arī Latvijas Saeima izskata koalīcijas atbalstītos priekšlikumus no šī gada jūlija palielināt akcīzes nodokļa likmi alkoholiskajiem dzērieniem, kas gan paredzēja mazāku likmi sidriem.
“Livko” lēš, ka jaunās shēmas ieviešanas rezultātā Igaunijas budžets gadā nesaņems 10 – 15 miljonus eiro. Pērn “Livko” samaksājis 49 miljonus eiro akcīzes nodoklī un 64,2 miljonus eiro citos nodokļos.