Iepirkumu uzraugs ļauj «Pasažieru vilcienam» turpināt vilcienu iegādi

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) pēc sūdzību izkatīšanas atļāvis pasažieru pārvadātājam pa dzelzceļu "Pasažieru vilciens" (PV) turpināt iepirkumu un slēgt līgumu jaunajā elektrovilcienu iepirkumā, liecina informācija IUB mājaslapā.

Tāpat IUB lēmis atstāt spēkā sarunu procedūras kandidātu atlases nolikumā iekļautās prasības.

Sūdzības šajā konkursā bija iesniedzis vilcienu remontētājs "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" un Dienvidkorejas uzņēmums "Hyundai Rotem Company".

PV iepriekš vēstīja, ka iesniegtās sūdzības nav pārsteigums un konkursa termiņus neietekmēs. Pirmā sūdzība esot saistīta ar vēlmi iepirkt alumīnija, nevis tērauda virsbūves vilcienus.

"Mūsu klimatiskajiem apstākļiem tas ir vislabākais un mūsdienīgākais risinājums, jo alumīnijs nepakļaujas nelabvēlīgajai ārējās vides ietekmei, uz tā daudz labāk turas virsbūves krāsojums, kas ilgtermiņā nozīmē lētākas vilcienu ekspluatācijas izmaksas. Tāpat alumīnija virsbūve būtiski ietekmē vilciena svaru un elektroenerģijas patēriņu. Tas ļauj ietaupīto elektroenerģiju novirzīt klientu ērtību uzlabošanai vilcienu salonos, piemēram, nodrošinot klimata kontroli, kas pasažieriem ir būtiski ziemas un vasaras sezonās. Pateicoties vieglam virsbūves materiālam, vilciens ātrāk spēj attīstīt maksimālo pieļaujamo ātrumu, saīsinās arī bremzēšanas ceļš. Tādējādi spēsim uzlabot vilcienu kursēšanas grafikus, un pasažieri ātrāk varēs sasniegt galamērķus," klāstīja PV vadītājs Andris Lubāns.

Savukārt otra sūdzība esot saistīta ar pieņēmumu, ka iepirkums sniedz nepamatotas priekšrocības ražotājiem no Eiropas Savienības salīdzinājumā ar citu valstu elektrovilcienu ražotājiem. "Saskaņā ar Kandidātu atlases nolikumā noteiktajiem kvalifikācijas noteikumiem arī ražotāji no Eiropas Savienības, ja tie atbilstošos elektrovilcienus nebūs saražojuši un piegādājuši izmantošanai Eiropas Savienības vai Eiropas Brīvās tirdzniecības asociācijas dalībvalstu dzelzceļa tīkliem, vai 1520 mm sliežu ceļu platuma dzelzceļa tīkliem ar T gabarītu, kā tas prasīts iepirkumā, nevarēs kvalificēties dalībai iepirkuma procedūrā," pauda PV vadītājs.

Jau rakstīts, ka PV izsludinājis konkursu par 32 piepilsētas pasažieru elektrovilcienu ar 400-450 sēdvietām piegādi. Tostarp paredzēts, ka iepirkuma konkursa uzvarētājam būs jāpiegādā piepilsētas pasažieru elektrovilcieni, kā arī piegādāto piepilsētas pasažieru elektrovilcienu uzturēšanai nepieciešamais aprīkojums un jāveic personāla apmācība par piegādāto piepilsētas pasažieru elektrovilcienu ekspluatāciju un uzturēšanu. Vilcienu iegādei PV iecerējis ņemt kredītu.

Galvenie vērtēšanas kritēriji konkursā būs vilcienu piegādes un dzīves cikla izmaksu summa, vērtējot uz vienu sēdvietu, vilcienu elektroenerģijas patēriņš, kā arī vilcienu piegādes termiņi. Vēlamais vilcienu piegādes laiks ir 2016.gads, bet pēdējais vilciens jāpiegādā ne vēlāk kā 36 mēnešu laikā kopš līguma noslēgšanas. Pieteikumus konkursā iesniedza pieci pretendenti - kompānija "Patentes Talgo", "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF), "Stadler Polska", "Škoda Vagonka" un "Уральские локомотивы".

Lai uzlabotu pasažieru drošību, vilcienu salonos paredzēts uzstādīt videonovērošanas sistēmas. Tāpat pienesumu brauciena komfortam paredzēts nodrošināt ar pneimatisko balstiekārtu un skaņas izolāciju klusai un līganai gaitai, multifunkcionālajām zonām un labierīcībām, klimata kontroli vilcienu salonos, kā arī ar modernu pasažieru informācijas sistēmu. Plānots arī nodrošināt bezmaksas bezvadu internetu visos elektrovilcienos.

PV iepriekš norādījis, ka konkursa dokumentāciju izņēma vairāk nekā 30 pretendentu.

PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošās Latvijas dzelzceļa kompānijas "Latvijas Dzelzceļš" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas Dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī tas pārveidots par valsts uzņēmumu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti