AS "Daugavpils satiksme" pērnā gada sākumā izsludināja atklātu konkursu par jaunu un videi draudzīgu sabiedriskā transporta līdzekļu – tramvaju – iegādi. Šā gada janvāri tika publiskoti konkursa rezultāti. Taču, visdrīzāk, tie tiks anulēti, saka uzņēmuma valdes locekle Sabīne Šņepste.
Pēc viņas teiktā, konkursā uzvarējušā apvienība – Baltkrievijas AS "Belkommunmaš" un SIA "Virtus SV" piedāvājusi tramvajus piegādāt par zemāko cenu.
"Tagad, protams, iepirkumu komisijas sēdē tiks skatīts šis jautājums un, visdrīzāk, šis lēmums tiks atcelts un notiks atkārtota pretendentu vērtēšana," teica Šņepste.
Tas ir saistīts ar IUB iebildumiem. Biroja Kontroles departamenta direktore Inta Vingre skaidro, ka, pārbaudot konkursā uzvarējušo pretendentu, konstatēts, ka tam nav atbilstošas pieredzes un tehniskais piedāvājums neatbilda konkursā izvirzītajām prasībām.
Runa ir par trokšņu līmeni, bet galvenais arguments – pieredzei šādu tramvaju ekspluatācijā pēc nolikuma bija jābūt diviem gadiem, taču tā šajā piedāvājumā nebija.
"Birojs nepiekrita, ka šis pretendents ir atbilstošs. Mēs veicām arī saraksti, devām iespēju pasūtītājam izskaidrot šo situāciju. Taču arī no saņemtajiem paskaidrojumiem mēs neguvām pārliecību par divu galveno aspektu atbilstību," skaidroja Vingre.
Viņa norādīja, ka IUB atzinums nav "tiešā veidā" saistošs – pasūtītājs var noslēgt līgumu arī IUB negatīva atzinuma gadījumā.
Taču tad, visticamāk, par Eiropas Savienības (ES) fondu līdzfinansējuma piešķiršanu atbildīgā iestāde nolemtu piemērot "finanšu korekciju", kas var būt 25% apmērā.
Proti, kā saka arī "Daugavpils satiksmes" pārstāvji, ja "Daugavpils satiksme" noslēgtu līgumu ar izraudzīto uzvarētāju, no summas, kas ir virs diviem miljoniem eiro, tai būtu jāzaudē 25% no ES naudas.
"(..) Ja IUB uzskata, ka baltkrievu piedāvājums neatbilst prasībām, tad mēs strādāsim ar pārējiem pretendentiem, un baltkrieviem būs iespēja pārsūdzēt šo IUB lēmumu," teica Daugavpils pilsētas domes vadītājs Jānis Lāčplēsis.
Daugavpils iepirkumu komisija agrākais šīs nedēļas beigās var pieņemt kādu lēmumu jauno tramvaju iepirkumu lietā. Attiecīgi jauno tramvaju iegāde Daugavpilī iekavējas, norāda "Daugavpils satiksmes" pārstāvji. Taču tas neapdraudēšot ES fondu naudas apguvi, jo darbs pie projekta sākts laicīgi.
"Šīs nedēļas laikā iepirkuma komisija plāno pārvērtēt - atcelt iepriekšējo lēmumu. Tad ir desmit darba dienu termiņš sūdzību iesniegšanai. Ja sūdzību nebūs, tad varēsim slēgt līgumu ar nākamo pretendentu, bet jāievēro, ka atkal ir jālūdz IUB slēdziens," teica Šņepste.
Nākamais pretendents ir Krievijas Ustjkatavskas vagonu rūpnīca – tā pati, kas jau iepriekšējā konkursā vinnēja un Daugavpilij piegādāja pirmos jaunos tramvajus, saka "Daugavpils satiksmes" pārstāvji. Jautājums ir par to, vai pretendents šobrīd akceptēs piedāvājumu un vai to pieņems IUB.
"Mums rodas jautājums, vai esošais piegādātājs būs gatavs piegādāt tramvajus par 2016. gada cenām," piebilda Šņepste.
Līdz ar to Daugavpils jauno tramvaju iegādes jomā šobrīd ir vismaz trīs varianti – izvēlēties nākamā pretendenta piedāvājumu, sludināt jaunu konkursu vai slēgt līgumu ar sākotnēji izvēlēto apvienību un tādējādi riskēt zaudēt daļu ES fondu līdzfinansējuma.
Visticamāk, jūnijā varētu būt skaidrs, kas tiks darīts – slēgts līgums ar kādu no pašreizējiem pretendentiem vai arī sludināts jauns iepirkuma konkurss.
Baltkrievijas "Belkommunmaš" un SIA "Virtus SV" piedāvājis astoņus četrasu tramvaju vagonus Daugavpilij piegādāt par 2 094 400 eiro bez pievienotās vērtības nodokļa. Ņemot vērā pieejamo finansējumu, pārējās konkursa daļas tika slēgtas bez rezultāta, liecina ziņu aģentūrā LETA pieejamā informācija.