Atklātu konkursu par tiesībām noslēgt vienošanos par rezerves daļu piegādi “Rīgas satiksme” izsludināja jau pērn marta sākumā. Konkurss sadalīts deviņās daļās, paredzot uz nākamajiem četriem gadiem nodrošināt rezerves daļas autobusiem, trolejbusiem un tramvajiem. Konkursā pēc uzņēmēju strīdiem un nolikuma labošanas pieteicās 18 pretendenti. 11 vietējās un ārvalstu kompānijas “Rīgas satiksme” atzina par uzvarētājām, ar ko slēgt kopumā 60 miljonu eiro vērtus līgumus.
Savukārt četri uzņēmumi sūdzējās Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB). Trīs iebilda, ka “Rīgas satiksme” viņu piedāvātās rezerves daļu cenas atzinusi par pārāk zemām. Kur par piektdaļu lētākas detaļas ņems, viņi pierādīt nevarēja, tādēļ iepirkumu uzraugi sliecās par labu “Rīgas satiksmei”.
Savukārt viena sūdzība bijusi pamatota. “Gana specifiska lieta. Tas ir ļoti liels skaits ar detaļām, kas nepieciešamas autobusiem. Turklāt tur ņemts vērā, vai šīs detaļas ir oriģinālās vai citas. Un bija jāpierāda, vai detaļas būs tādas, ar kurām autobuss varēs labi braukt. Detaļām arī likti identifikācijas numuri, un tur bija detaļas, kuriem šie identifikācijas numuri ir vienādi. Pasūtītājs to nebija rūpīgi apskatījies un secinājis, ka pretendents nav piedāvājis pilnu apjomu, visas detaļas. Un mēs, izskatot sūdzību, konstatējām, ka tā nav, tātad pasūtītājam ir jāpārvērtē šie piedāvājumi un ir jāapskatās,” stāsta IUB vadītāja Dace Gaile.
Tādējādi IUB “Rīgas satiksmei” iepirkuma trīs daļās aizliedzis slēgt līgumus ar noskatītajiem sadarbības partneriem, liekot divdesmit dienu laikā piedāvājumus izvērtēt vēlreiz. Uzņēmums tā arī darīs. “Tas, kāpēc mēs to pirms tam nebijām izvērtējuši, bija tā iemesla dēļ, ka bija iesnieguši atbilstoši nolikuma prasībām. Bet Iepirkumu uzraudzības birojs tomēr uzskatījis, ka mums tas ir jāpārvērtē. Un mēs to arī esam darījuši,” stāsta “Rīgas satiksmes” pārstāvis Viktors Zaķis.
Konkursa daļas, kurās “Rīgas satiksmei” uzvarētāji jāpārskata, kopējos 60 miljonu eiro tēriņus rezerves daļām gan būtiski neietekmēs.