Dienas ziņas

Covid-19 izplatība sasniedz jaunus rekordus

Dienas ziņas

Dienas ziņas

Ieilgst strīdi par reģionālo pārvadātāju iepirkumu

Ieilgst strīdi par reģionālo pārvadātāju iepirkumu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) liedzis slēgt līgumus ar vairākiem uzvarētājiem iepirkumā par pasažieru pārvadāšanu reģionos. Birojs uzskata, ka par iepirkumu atbildīgā Autotransporta direkcija nav pietiekami izvērtējusi uzvarētāju cenas. Direkcija sola pretendentus vērtēt vēlreiz un noraida bažas, ka iedzīvotāji varētu palikt bez sabiedriskā transporta.

"Apjomīgais reģionālo pārvadātāju iepirkums dos uzvarētājiem tiesības desmit gadus vadāt pasažierus, par ko kopumā valsts piemaksās gandrīz pusmiljardu eiro. Pavasarī Autotransporta direkcija pasludināja uzvarētājus 12 no kopumā 16 iepirkuma daļām, kam sekoja vairākas zaudētāju pārsūdzības. Iepirkumu uzraudzības birojs daļu no tām atzinis par pamatotām, un septiņās iepirkuma daļās līgumu slēgt aizliedzis, savukārt vienā daļā birojs atzinis, ka direkcija nepamatoti konkursu izbeigusi bez rezultāta. Sūdzības bijušas par dažādiem pārkāpumiem, taču visbiežāk – par cenu pamatotību," norāda Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Birojs kritizē to, ka direkcija lēmusi cenu pamatotību padziļināti pārbaudīt tikai tad, ja izpildās divi kritēriji vienlaikus – ja cena par kilometru ir zem eiro un tā par vairāk nekā 10% atšķiras no pārējo piedāvātās vidējās cenas. Abi kritēriji vienlaikus neizpildījās ne reizi, tāpēc lētos piedāvājums direkcija padziļināti nevērtēja.

"Kas ir galvenā nelaime ar nepamatoti lētu piedāvājumu – tātad es ar ne gluži reālu cenas piedāvājumu iegūstu uzvaru. Tātad es uzvaru iegūstu ne tajā godīgākajā veidā. Tajā pašā laikā, vērtējot, kas ir šī pretendenta piedāvājumā, mēs redzam, ka viņš piedāvā ievērojami mazāk vadītāju, ievērojami mazāk papildpersonāla. Jautājums, vai pasūtītājam tomēr nebija jāuzdod papildu jautājumi?" tā IUB vadītāja Dace Gaile.

Autotransporta direkcijas vadītājs Kristiāns Godiņš tagad sola papildu jautājumus uzdot un visās iepirkuma daļās, par kurām birojam ir iebildumi, pretendentus vērtēt vēlreiz. Cenas dēļ iepirkums būs jāpārvērtē divās daļās, kurās starp uzvarētājiem ir ar skandāliem apvīto politiķi Aleksandru Brandavu saistītais SIA "Sabiedriskais autobuss", un divās, kur uzvarēja akciju sabiedrība "Talsu autotransports".

"Tas, ko mēs paredzam, ka izejot cauri visam šim vērtēšanas procesam atkārtoti, ļoti iespējams tie lēmumi paliks tādi, kādus mēs esam pieņēmuši. Mēs vienkārši iedodam vēl papildu argumentāciju Iepirkumu uzraudzības birojam, arī citiem pretendentiem, kāpēc šāds lēmums ir pieņemts," tā Godiņš.

Jaunā iepirkuma uzvarētājiem darbs jāsāk 2021. gada sākumā. Ja līgumi nebūs noslēgti, teorētiski iedzīvotāji vairākos reģionos var palikt bez sabiedriskā transporta. Lai tas nenotiktu, direkcija izsludinājusi jaunu īstermiņa iepirkumu par pasažieru pārvadāšanu līdz nākamā gada beigām. Ja ieilgs arī tas, direkcija pārvadātājus uzrunās pati.

"Mēs darām šobrīd pilnīgi visu iespējamo, lai pakalpojums janvārī tiktu sniegts. Tas, kas jāņem vērā, ka, protams, pilnīgi jaunā kvalitātē mēs varēsim runāt par pakalpojumu, sākot no augusta,  piecās daļās. [..] Bet pārējās daļās, visticamāk, tas varētu būt ar 2022. gada sākumu, bet skatīsimies. ''Jaunā kvalitāte” nozīmē, ka pārvadātājiem būs jānodrošina jauni, moderni autobusi, bezvadu internets, pieejamība personām ar invaliditāti un vairākas citas prasības," saka Godiņš.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti