Projekta kopējās izmaksas aplēstas ap 2,5 miljardiem dolāru (2,3 miljardiem eiro). To īstenos uzņēmums "Anaklia Development Consortium", kurā savus spēkus apvienojusi Gruzijas firma "TBC Holding" un ASV bāzētā kompānija "Conti International".
"Projekts nesīs milzīgas izdevības Gruzijai un visam reģionam, padarot jauno Zīda ceļa konceptu pilnībā darbotiesspējīgu," uzsvēra premjers.
Prezidenta Sji Dzjiņpina laikā Ķīna ieguldījusi miljardiem dolāru vēsturiskā Zīda ceļa atjaunošanā, lai stiprinātu savas pozīcijas Eiropas un Āzijas saskarsmē.
Gruzija plāno izveidot reģionālu transporta centru Melnās jūras austrumos, konkurējot ar Turcijas ostām par kravu pārvadājumiem no Ķīnas uz Eiropu.
Jaunā osta spēs apkalpot lielos kuģus, kam esošās ostas Gruzijā ir par mazu, un tā vietā, lai šie kuģi dotos uz Turciju, to krava tiks pārkrauta mazākos kuģos.
Gruzijas valdība projektā ieguldīs 100 miljonus dolāru, bet pārējo finansēs "Anaklia Development Consortium".
Uzņēmums atklāja, ka celtniecības darbus plānots sākt jau šogad un kopumā tie ilgs trīs gadus.
Jaunā osta ik gadu spēs apstrādāt 100 miljonus tonnu kravas un līdz 2025.gadam varētu dot 0,5% no Gruzijas iekšzemes kopprodukta (IKP).
Kvirikašvili sacīja, ka projekts paredz arī 600 hektāru lielu industriālo parku ar minimāliem nodokļiem. Viņš to nodēvēja par "svaiga gaisa malku Gruzijas ekonomikai".
Ķīnas Jaunā Zīda ceļa iniciatīva "One Belt, One Road" paredz savienojamības un sadarbības attīstīšanu Eirāzijas kontinentā. Pērn Ķīnas puse izstrādāja visaptverošo dokumentu minētās iniciatīvas realizācijai, kas paredz veicināt sadarbību starp Eiropas, Āzijas, un Āfrikas valstīm visdažādākajās jomās.