Grandiozajā Ķekavas apvedceļa būvniecības iepirkumā piesakās pieci pretendenti

Ķekavas apvedceļa projektēšanas, būvniecības, finansēšanas un uzturēšanas iepirkuma kvalifikācijas kārtai savus piedāvājumus ir iesnieguši pieci pretendenti  – "China Machinery Engineering Corporation", AS" Cocessoc 371", PA "Cointer un Igate", PA "Kekava ABT" un konsorcijs "KTC Ķekavas projekts", informē uzņēmumā "Latvijas Valsts ceļi" (LVC).

Ķekavas apvedceļa jeb Rīga–Bauska–Lietuvas robeža (Grenctāle) posma no 7,9. līdz 25. kilometram projektēšana, būvniecība, finansēšana un uzturēšana, ir Latvijā pirmais privātās un publiskās partnerības (PPP) projekts. Turpmākajās 42 dienās iepirkuma komisija izvērtēs pieteikumu atbilstību Iepirkuma kvalifikācijas nolikuma prasībām. Pretendenti, kuru piedāvājumus atzīs par atbilstošiem, uzaicinās sagatavot un iesniegt izvērtēšanai sākotnējos piedāvājumus. 

Saskaņā ar iepirkuma procedūru pretendentiem kvalifikācijas kārtā ir jāapliecina sava pieredze un kapacitāte izpildīt līgumu. Savukārt sākotnējo piedāvājumu izstrādes kārtā pretendentus aicinās iesniegt savu redzējumu par tehniskajiem risinājumiem projektēšanai, būvniecībai un uzturēšanai saskaņā ar objektam izvirzītajām prasībām, kā arī paredzamajām projekta izmaksām visā līguma izpildes laikā.

LVC norāda, ka iepirkums noritēs trīs kārtās. Pirmā ir kvalifikācijas kārta – tajā pretendentiem ir jāiesniedz dokumenti, kas apliecina to vēlmi, spēju un kapacitāti piedalīties iepirkumā. Otrā būs sākotnējā piedāvājuma izstrādes kārta, pēc kuras atlasīs trīs labākos piedāvājumus un veiktas sarunas par PPP līguma projekta atvērtajām sadaļām. Savukārt trešā ir gala un labākā piedāvājuma izstrādes kārta, pēc kuras tiek pieņemts lēmums par uzvarētāju.

PPP ir valsts vai pašvaldības un privātā sektora sadarbības forma, kas veidota uz noteiktu laiku un nosacījumiem, lai nodrošinātu sabiedrības vajadzības pēc būvdarbiem vai pakalpojumiem.

Ķekavas apvedceļa gadījumā atklāta starptautiska konkursa kārtībā izvēlētais privātais partneris projektēs, būvēs, finansēs un 20 gadu periodā uzturēs konkrēto ceļa posmu.

Līgums paredz, ka privātais partneris Ķekavas apvedceļa posmam nodrošina ne tikai ikdienas uzturēšanu, bet arī seguma atjaunošanu, turklāt pēdējo reizi seguma atjaunošana notiek neilgi pirms posma nodošanas valsts pārvaldīšanā, kas nozīmē, ka LVC ceļu pārņems labā tehniskā stāvoklī, skaidro uzņēmumā.

Paredzams, ka Ķekavas apvedceļa būvniecībai un projektēšanai nepieciešamie kapitālieguldījumi būs no 80 līdz 100 miljoniem eiro (izmaksas rēķinātas 2017. gada cenās). Kopumā projekta izmaksās ietilps: kapitālieguldījumi, procentu maksājumi par aizņemtā kapitāla izmantošanu, uzturēšanas izmaksas 20 gadu periodā un seguma atjaunošanas izmaksas 20 gadu periodā.

Pirms PPP līguma parakstīšanas gala lēmums būs jāpieņem valdībai. Pārāk augstas cenas gadījumā PPP līgums var arī netikt noslēgts, norāda LVC.

Lai nepieļautu projekta sadārdzinājumu projekta realizācijas laikā, sākotnējā piedāvājumā piedāvātā projekta līguma cena (ieskaitot projektēšanas, būvniecības un uzturēšanas kopējās izmaksas) tiek fiksēta, proti, tā vairs nedrīkst tikt paaugstināta. Sarunu procedūras laikā var tikt pieņemti tikai tādi lēmumi, kuri PPP līguma kopējās izmaksas nemaina vai samazina.

Ķekavas apvedceļa projekta īstenošanas priekšdarbi tika uzsākti 2016. gada martā ar Ministru kabineta rīkojumu par privātās un publiskās partnerības projekta "Ķekavas apvedceļš" iepirkuma procedūras uzsākšanu, savukārt pagājušā gada 29. novembrī Iepirkumu uzraudzības birojam (IUB) nosūtīts publicēšanai paziņojums par līgumu un izsludināta kvalifikācijas kārta. Līdz 2018. gada novembrim veikta projekta īstenošanai nepieciešamo zemju atsavināšana 93% apmērā.

LVC norāda, ka Bauskas šosejas (E67/A7) posms no Rīgas līdz Ķekavai ir viens no noslogotākajiem valstī. Satiksmes intensitāte tur ir ap 17 000 transporta vienību diennaktī, turklāt šis ceļa posms šķērso blīvi apdzīvoto Ķekavas ciemu. Lielākā satiksmes intensitāte valstī ir ap Rīgu, tāpēc visi Rīgā ienākošie ceļi no Ventspils (A10), Daugavpils (A6), Tallinas (A1), Jelgavas (A8) ir ar vairākām braukšanas joslām katrā virzienā. Bauskas šoseja (A7) ir vienīgais ceļš, kas ienāk Rīgā ar vienu braukšanas joslu katrā virzienā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti