«Google» par negodīgu konkurenci piespriests 220 miljonu eiro sods

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Francijas konkurences regulators piespriedis 220 miljonu eiro naudassodu interneta lieluzņēmumam "Google" par dominējošā stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu reklāmu izvietošanā tiešsaistē.

Naudassoda summa tika noteikta, abām pusēm panākot vienošanos un “Google” apsolot, ka uzņēmums mainīs savu reklāmas politiku. Kā norāda komentētāji, šī ir pirmā reize, kad interneta milzis “Google” ir piekāpies tik nozīmīgā jautājumā.

Triljons dolāru uzņēmums

Tehnoloģiju uzņēmums “Google” ir viens no dažiem uzņēmumiem, kura tirgus vērtība jebkad ir sasniegusi vienu triljonu ASV dolāru (šajā klubiņā ir arī tādi uzņēmumi kā “Apple”, “Amazon” un “Microsoft”).

Lielāko daļu ienākumu “Google” nodrošina reklāma, ko iespējams izvietot pie interneta meklēšanas rezultātiem un “Google” koncernā ietilpstošā “YouTube” video. Pagājušogad uzņēmums guvis arī 20 miljardu eiro ienākumus, palīdzot reklāmdevējiem pārdot viņu reklāmas.

Šis bizness piesaistīja konkurences institūciju uzmanību vairākās valstīs. Sūdzību pret “Google” bija iesniegusi ietekmīgā ziņu korporācija “News Corp.”, Francijas izdevēju grupa “Le Figaro”, kā arī Beļģijas preses grupa “Rossel”.

Negodīga komercprakse

Francijas konkurences uzraugu veiktajā izmeklēšanā noskaidrots, ka "Google" platforma “Google Ad Manager”, kas domāta lielajiem reklāmu izvietotājiem, ir radījusi labvēlīgākus nosacījumus uzņēmuma reklāmas izsoļu platformai "AdX", kur reālajā laikā tiek tirgoti reklāmas laukumi.

Mediju grupas parasti izmanto dažādas reklāmu laukumu tirgošanas platformas, bet “Google” nebija izturējusies negodīgi pret saviem sāncenšiem. “Ad Manager” bija nodrošinājusi “AdX” stratēģiskus datus, piemēram, uzvarošās likmes, turklāt kompānijai bija labvēlīgāka piekļuve reklāmdevēju piedāvājumiem.

Apmaiņā pret šādiem pakalpojumiem “AdX” daudz raitāk apmainījās ar datiem, nekā ar citām reklāmu tirdzniecības platformām.

Par šādu negodīgu uzņēmējdarbības praksi Francijas konkurences uzraugs piespriedis “Google” 220 miljonu eiro lielu soda naudu, turklāt kompānija nav šo sodu apstrīdējusi.

Kā paziņojusi konkurences uzrauga pārstāve Izabella de Silva, tas ir vēsturisks spriedums, jo šis ir pasaulē pirmais spriedums, kurš ir vērsts pret ASV tehnoloģiju giganta izstrādāto izsoļu algoritmu, uz ko balstās liela daļa tiešsaistes uzņēmumu.

Varēs piedzīt zaudējumus

Arī Francijas finanšu ministrs Bruno Lemērs par šo spriedumu izteicies ļoti atzinīgi, norādot, ka līdzšinējā “Google”” prakse ir ievērojami ietekmējusi dažādas preses grupas, kuru biznesa modelis ir ļoti atkarīgs no reklāmas ieņēmumiem.

Tieši tāpēc ministrs uzskata, ka sankcijas ir piemērotas pamatoti, turklāt tagad izdevējiem, kuri uzskata, ka viņu tiesības ir pārkāptas, būs iespēja mēģināt piedzīt zaudējumus no “Google”.

“Google” pārstāvji ir paziņojuši, ka darīs visu iespējamo, lai tās rīki un dati būtu vieglāk izmantojami. Jaunās pārmaiņas tikšot izstrādātas un izmēģinātas tuvāko mēnešu laikā. Daži jauninājumi tikšot ieviesti jau nākamā gada pirmajā ceturksnī.

“Google” piespriestā 220 miljonu eiro soda nauda ir salīdzinoši neliela daļa no vairāk nekā 50 miljardu eiro lielās peļņas, ko ar tiešsaistes reklāmu tirdzniecības “Google” nopelnīja šī gada pirmajā ceturksnī.

Taču šis tomēr ir kārtējais pierādījums tam, ka Eiropas Savienība ir apņēmības pilna daudz rūpīgāk uzraudzīt daudznacionālo kompāniju, īpaši interneta kompāniju, darbību gan Eiropā, gan pasaulē.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti