Eiro fokusā

Labus rezultātus uzrāda pensiju otrā līmeņa plāni

Eiro fokusā

Saimnieka maiņa Baltajā namā nav mīkstinājusi Rietumu attieksmi pret “Huawei”

50 uzņēmumi ieguvuši statusu "Ģimenei draudzīga darbavieta"

«Ģimenei draudzīga darba vieta». Viena uzņēmuma labumi darbiniekiem izmaksā līdz pat 60% no algas

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Viens no 50 Latvijas uzņēmumiem, kas pagājušajā nedēļā saņēma Sabiedrības integrācijas fonda (SIF) iniciatīvas "Ģimenei draudzīga darba vieta" statusu, ir cementa un citu būvmateriālu ražotājs "Schwenk Latvija". Uzņēmumā pastāstīja, kādu atbalstu sniedz saviem darbiniekiem, kas ļāvis iegūt SIF iniciatīvas statusu.

ĪSUMĀ:

  • Uzņēmumā piedāvā plašu labumu klāstu darbiniekiem, kas vidēji izmaksā 40-60% no atalgojuma; tā izdodas noturēt strādājošos.
  • Rūpes par darbiniekiem darba devējam vienmēr atmaksājas, un īpaši svarīgi tas ir šobrīd, pauda personālvadības speciāliste.
  • Korporatīvā sociālā atbildība kļūst par nozīmīgu biznesa aspektu, un tendence lēnām parādās arī Latvijā, atzina LU mācībspēks.

"Schwenk Latvija" valdes locekle, Personāla un administrācijas direktore Linda Šedlere norādīja, ka uzņēmumā strādā 350 darbinieki un līdz 650 apakšuzņēmēju darbinieki.

"Pieņemsim, darbiniekam var dažkārt būt situācijas, kad viņam ir svarīga juridiskā konsultācija, tad mēs kā uzņēmums varam viņam palīdzēt. Tāpat mēs nodrošinām saviem darbiniekiem trīs veidu apdrošināšanu: gan veselības, gan nelaimes gadījumu, gan dzīvības apdrošināšanu," pastāstīja Šedlere.

Labumi darbiniekiem, kuri audzina bērnus

Viņa informēja, ka darbiniekiem ar bērniem ir ļoti plašs atbalsta klāsts, piemēram, vairākas apmaksātas brīvdienas – 1. septembrī, skolu izlaidumos.

"Mēs sniedzam finansiālu atbalstu, lai vecāki varētu sakomplektēt bērnam skolas somu no 1. līdz 12. klasei, tāpat bērnus iesaistām dažādās ģimenes aktivitātēs, organizējot dažādus svētkus. Mēs esam mērījuši, ka viss labumu kopums, ja vērtējam pret cilvēka atalgojumu, vidēji izmaksā 40–60% no atalgojuma. Protams, ka šeit vispār nevar runāt par to, cik tas izmaksā, jo mēs pat negribam iedomāties, cik tas viss izmaksātu, ja mēs to nedarītu," skaidroja Šedlere.

Viņa pauda, ka reālos ieguvumus uzņēmumus saskata tajā, ka tā darbinieki nemeklē citu darbavietu. "Mūsu darbinieku mainības rādītājs ir zem 5%. Vidējais darba stāžs mūsu uzņēmumā ir astoņi gadi, ir darbinieki, kas strādā 45 gadus, bet kopumā darba stāžs ir pieaugošs," norādīja uzņēmumā.

Rūpes par darbiniekiem vienmēr atmaksājas

Personālvadības speciāliste Arta Biruma uzsvēra, ka rūpes par darbiniekiem darba devējam vienmēr atmaksājas, un īpaši svarīgi tas ir šobrīd, Covid-19 pandēmijas un attālinātā darba laikā.

"Arvien vairāk saplūst darba laiks un privātais laiks, un darba devējam jāsāk rūpēties par to, lai šis privātais laiks cilvēkiem būtu kvalitatīvs un lai viņi būtu laimīgi ārpus darba. Darba devējs grib, lai cilvēks ilgtermiņā pie viņa labi strādā, jo nevienam neinteresē izdedzis darbinieks, kurš ir pusgadu ārpus darba tirgus, kamēr atkopjas, jo ir pārstrādājies. Un nevienam neinteresē arī darbinieks, kuram ir krīzes ģimenē, šķiršanās un citas lietas," norādīja Biruma.

Viņa sacīja, ka darba devēji šobrīd ļoti daudz strādā tieši saistībā ar attālināto darbu: kā palīdzēt cilvēkiem iemācīties strādāt jaunos apstākļos un kā spēt atdalīt divas kopā saplūdušas lietas – darbu un mājas.

"Elastīgs darba laiks, lai cilvēks var saplānot savu darba laiku ar sev svarīgām privātām lietām. Par to noteikti domā daudzi."

Biruma pauda, ka lielās organizācijas domā arī par bērnudārzu ierīkošanu. "Es domāju, ka katra no organizācijām noteikti kaut kādā formā rūpēsies par cilvēkiem un viņu ģimenēm, tikai katrai organizācijai būs sava stratēģija," prognozēja Biruma.

Korporatīvā sociālā atbildība - nozīmīgs biznesa aspekts

Latvijas Universitātes (LU) Biznesa, vadības un ekonomikas fakultātes dekāns Gundars Bērziņš skaidroja, ka korporatīvā sociālā atbildība visā pasaulē kļūst par aizvien nozīmīgāku biznesa aspektu:

"Pasaulē tendence ir tāda, ka liela daļa uzņēmumu, kuri iet pa šo sociālās atbildības ceļu, to dara apzināti, pat nesagaidot tūlītēju ekonomisko atdevi. Tas vairāk atbilst uzņēmumu vērtību sistēmai, kas tiek realizētas caur šādām aktivitātēm."

Viņš pauda, ka pasaulē korporatīvās sociālās atbildības uzņemšanās uzņēmumiem kļūst arvien populārāka un tā ir globāla tendence, lēnām parādoties arī Latvijā.

"Tas ir jaunais līdzdalības ekonomikas elements, ka uzņēmumi ir daļa no sabiedrības. Un ģimenēm draudzīgi uzņēmumi ir daļa no šīs līdzdalības ekonomikas, kurā uzņēmums ir daļa no konkrētās kopienas," viņš sacīja.

KONTEKSTS:

Statuss "Ģimenei draudzīga darba vieta" tiks piešķirts uz diviem gadiem, un statusam drīkst pieteikties ikviens darba devējs, kas atbildīs kritērijiem. Aizpildot pašnovērtējuma anketu, darba devējiem tiks piedāvāti arī praktiski padomi, kā kļūt par ģimenei draudzīgāku uzņēmumu.

Arī Latvijas Televīzija saņēma šo statusu.

SIF sekretariāta direktore Zaiga Pūce atzīst, ka ģimenēm draudzīgu darba devēju skaits aizvien pieaug un Covid-19 laiks šo tendenci ir veicinājis.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti