Rīgas pašvaldības dotācijas tās uzņēmumam „Rīgas satiksme” ir necaurspīdīgas, tāpēc ministrijā tiek gatavoti likumdošanas priekšlikumi, kas ļautu to padarīt skaidrāku. Gerhards pauda, ka visā valstī varētu apstiprināt vienotu metodiku, lai visiem būtu skaidrs, ko un kā dotē.
Tāpat arī tarifam jābūt caurspīdīgam un jāsaprot, pēc kādas metodikas tas tiek veidots. Pašlaik tas neesot skaidrs.
Iepriekš Rīgas domes opozīcija un Saeimas komisija rosināja sabiedriskā transporta tarifu noteikšanu galvaspilsētā nodot Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai (SPRK). Gerhars pieļāva, ka šis varētu būt viens no variantiem, taču tad būtu jāsaprot, vai regulatoram būtu jāiesaistās tarifu noteikšanā arī citās pašvaldībās.
Jau ziņots, ka Rīgas sabiedriskajā transportā no 1.februāra viena brauciena biļetes cena ir pieaugusi no 60 centiem līdz 1,15 eiro, bet pie transportlīdzekļa vadītāja biļete maksā pat divus eiro.
Gatavojoties cenu kāpumam, rīdzinieki "Rīgas satiksmes" apkalpošanas centros janvāra pēdējās dienās bija izveidojuši rindas. Daudzi vairumā iepirka e-talonus, kas derīgi līdz 2.martam. Tādējādi janvārī uzņēmuma ieņēmumi no e-talonu pārdošanas pieauguši par vismaz 460 tūkstošiem eiro.