Panorāma

Psiholoģe par darbu ar traģēdijā cietušajiem

Panorāma

Stoltenbergs: NATO garantē Baltijas drošību

Veikalu tīkla "Maxima" reputācija maz cietusi

Gads pēc Zolitūdes traģēdijas: «Maximas» reputācija maz cietusi

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

Pēc Zolitūdes traģēdijas Latvijas sabiedrībā aizsāktais veikalu tīkla “Maxima” boikots tagad šķietami  beidzies. Tā sākotnējie iniciatori pauž nožēlu, ka sabiedrība nav bijusi spējīga noturēt spiedienu pret uzņēmumu. Tomēr uzņēmumu reputācijas vērtējumā "Maxima" joprojām ieņem augstu vietu.

Pustukšas autostāvvietas un ievērojami mazāks pircēju skaits nekā parasti - vēl pirms nepilna gada tas liecināja par iedzīvotāju uzsākto boikotu pret veikalu tīklu "Maxima". Zolitūdes traģēdija tolaik atklāja ne vien nebūšanas Latvijas celtniecības sistēmā, bet arī  brīžiem necilvēcīgos darba apstākļus "Maximas" veikalos.

Ja vēl 2013.gadu veikalu tīkls Latvijā noslēdza kā mazumtirdzniecības līderis - ar 673 miljonu eiro apgrozījumu, tad īsi pēc traģēdijas boikota ietekmē tas, salīdzinot ar  2013.gada datiem, tika samazināts par 5%. Tomēr, laikam ejot, cilvēki veikalos pamazām atgriezās. Jau šā gada otrajā ceturksnī krituma apjoms bija tikai 1,3%, bet trešajā ceturksnī vien tikai 0,1%.

Mēnesi pirms traģēdijas gadskārtas "Maximai" apgrozījuma kritumu izdevās apturēt.

„Žēl, ka sabiedrība nav spējīga, neskatoties uz šo traģisko gadījumu, noturēt pietiekoši ilgi savu prasību pret to vai citu uzņēmumu, vai to vai citu vadības stilu. [...] Nekas pa lielam jau nav mainījies. Sabiedrība ir nopirkusies uz saukli - lētākā desa un citi produkti ir sastopami tur,” saka veikalu tīkla "Maxima" boikota iniciators Neils Kalniņš.

Ja pēc traģēdijas izskanēja viedoklis, ka, iespējams, "Maxima" ar esošo zīmolu Latvijā diez vai varēs strādāt, ikgadējā Latvijas uzņēmuma zīmola reputācijas topa rādītāji sagādāja vēl lielāku pārsteigumu. "Maxima" ieņēma augsto sesto vietu, turklāt vēl par vienu vietu pakāpjoties uz augšu.

„Tas, ka „Maxima” ir saglabājusi savu vietu mīlētāko zīmolu topā, arī mums bija pārsteigums. Protams, mēs uzreiz papētījām, kas aiz tā stāv. Viens no galvenajiem secinājumiem, ka „Maximai” vēsturiski lojālākie pircēji jau iepriekš bija pietiekoši pragmatiski un racionāli. Izvēle nebija saistīta uz to, vai es ar zīmolu lepojos un to mīlu, bet gan ar pragmatiskiem apstākļiem - veikals ir tuvu mājai, tajā ir labas cenas un tas tiešām man ir izdevīgs,” skaidro reklāmas aģentūras "DDB" izpilddirektors Andris Rubīns.

Arī „Maximas” pārstāvji uzsver, ka šogad daudz darīts, lai atgrieztu ticību veikalu tīkla klientiem un darbiniekiem. Pastiprināti drošības pasākumi, sniegta palīdzība Zolitūdes upuriem, kā arī būtiski uzlaboti apstākļi veikala darbiniekiem.

Tiesa, zaudējuma garša  aizvien ir jūtama. Veikalu pametusi pirktspējīgākā klientu daļa.

Turklāt šogad novērotie pozitīvie rezultāti vispārējā mazumtirdzniecības apjomu pieaugumā līdzējuši vien mazināt boikota radīto rezultātu.  

„Mums nav ilūziju, ka „Maximas” zīmols pagājušā gada laikā ir kļuvis mīlētāks. Mēs ar pietiekami skaudru realitāti redzam to, kas ir noticis. Zīmola reputācija ir pietiekami cietusi un šie pamatkritēriji, kas ir ņemti mīlētāko zīmolu topā, ir cena un pieejamība. Pieejamības ziņā ar 44 veikaliem mēs esam pieejamākie. Cenas un kvalitātes attiecība ir arī turēta līmenī, bet reputācija, kas ir svarīga šajā topā, ir kritusies ļoti, ļoti būtiski, bet pārējie faktori to ir stabilizējuši,” skaidro "Maxima Latvija" korporatīvo attiecību vadītājs Ivars Svilāns.

Lai gan "Maximas" mājasdarbus aizvadītā gada laikā uzteic arī boikota iniciatori, tomēr uzņēmuma pārstāvji un reklāmas speciālisti ir pārliecināti - uzņēmumam  tuvākos gadus nāksies vēl nopietni strādāt, lai atgūtu reputāciju un zaudētos klientus.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti