Taču tagad šoferi to velk, lai simboliski norādītu, ka nevarēs turpināt ceļu, ja degvielas cenas valstī kāps. Kustība sākās sociālās saziņas vietnē "Facebook", kur īsā laikā sekotājos pieteikušies tūkstošiem cilvēku. Tās nodoms ir bloķēt ceļus, tiltus un maksas ceļu nodevu vietas visā valstī. Cik plaši šie protesti būs, Francijas varas iestādes nav spējušas aptvert, jo cilvēku aktivitātei sociālās saziņas vietnēs nav iespējams izsekot.
Saskaņā ar Francijas varas iestāžu vēstīto, demonstrācijas valstī varēšot notikt netraucēti, taču valdība ir devusi rīkojumu policijai iejaukties un izklīdināt protestētājus, ja tiks bloķēti ceļi.
Francijas prezidents Emanuels Makrons ir aizstāvējis nākamgad plānoto degvielas cenas kāpumu, sakot, ka tas ir nepieciešams, reaģējot uz procesiem pasaulē. Francijā jau aizvadītajā gadā dīzeļa cena pieauga par 23% un benzīna par 15%, un tagad cenas pieaugums ir plānots attiecīgi 6% un 3% apmērā.
Makrona valdība saka, ka šis ir ceļš, lai iedrošinātu cilvēkus izvēlēties videi draudzīgākus transportlīdzekļus, kas patērē daudz mazāk degvielas, īpaši dīzeli, kas Francijā ir tik populārs.
"Cilvēki, kuri iebilst pret degvielas cenu pieaugumu, ir tie paši, kuru sūdzas par izplūdes gāzēm un to, ka cieš viņu, bērni,” sacīja prezidents Makrons.
Taču kritiķi iebilst, ka degvielas cenu celšanās visvairāk ietekmē tos iedzīvotājus, kuri ir atkarīgi no autotransporta, piemēram, lai no laukiem nokļūtu uz darbu pilsētā. Šī neapmierinātība atkal ir uzjundījusi runas, ka Makrons ir bagāto francūžu prezidents un ir aizmirsis par vienkāršajiem iedzīvotājiem laukos.
Arī Makrona opozīcijas partijas izmanto šo noskaņojuma noti. Makrona sīvākā konkurente labēji radikālā Marina Lepēna sociālās saziņas vietnē "Twitter" iedrošina protestētājus pulcēties lielā skaitā.
Ekonomikas ministrs Bruno Lemērs ir ilgi skaidrojis un kampaņojis par to, ka tiem iedzīvotājiem, kuri apmainīs savu ar dīzeli darbināmo automašīnu pret videi draudzīgāku spēkratu, šajā gadījumā saņems atlaides. Valsts jau piešķir atvieglojumus tiem Francijas iedzīvotājiem, kas automašīnas vai nu iznomā, vai pērk elektroautomobīļus, taču vairums norāda, ka tas ilgtermiņā nepalīdz.