Forumā: Latvijai ir jāapzinās sava vieta globālajā tirgū

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 10 gadiem.

Pirmajā Pasaules latviešu un ekonomikas un inovāciju forumā trešdien vairākās diskusijās sprieda, kas būtu svarīgākais, lai Latvija realizētu ekonomisko izrāvienu. Uzņēmumi, kas veiksmīgi iekarojuši eksporta tirgus, uzsvēra, ka svarīgākais ir iemācīties tirgot, kā arī koncentrēties tieši uz tiem tirgiem, kur ir potenciāls un kur iespējams gūt vislielāko atdevi.

Pirmo reizi tiekoties latviskas izcelsmes uzņēmējiem un ar biznesu un inovācijām saistītiem ļaudīm no visas pasaules, galvenais uzsvars diskusijās tika likts uz to, ka Latvijai ir jāapzinās sava vieta globālajā tirgū un jāprot atrast sava niša, lai nepazustu milzīgajā piedāvājumā. Tāpat runātāji atgādināja, ka spēcīgāk attīstītās valstīs būs arvien lielāks darbaspēka deficīts, tādēļ Latvijai ir aktīvi jādomā, kā piesaistīt un noturēt vērtīgākos darbiniekus. Diskusijā par spēcīgākajām Latvijas eksporta nozarēm visi runātāji uzsvēra, ka viens ir prasme ražot vērtīgu produktu, bet ar to vien nepietiek, svarīgākais ir iemācīties šo produktu pārdot.

To uzsvēra arī „Nordic Construction” izpilddirektors Juris Lujāns. Viņa vadītais uzņēmums Latvijā ražotas koka būvkonstrukcijas veiksmīgi tirgo Anglijā. Arī „Latvijas balzama” valdes priekšsēdētājs Guntis Āboltiņš-Āboliņš uzsvēra pārdošanas prasmes lielo nozīmi, kā arī akcentēja nepieciešamību nestrādāt vienlaikus visos iespējamos virzienos, bet gan koncentrēties uz svarīgākajiem un ienesīgākajiem tirgiem.

„Atmetām nost visu, kas mums traucē darbu. No 30 valstīm patiesībā tikai pāris ir patiesi interesantas, kur mēs redzam potenciālu šodien. No 130 dažādiem produktiem, ko mēs ražojam, nevaram veltīt vienlīdz labi uzmanību visiem, līdz ar to izvēlējāmies tos, kas ir interesantākie, perspektīvākie, peļņu nesošākie,” sacīja Āboltiņš-Āboliņš.

Dabīgo vannas produktu ražotāja „Stenders” līdzīpašniece Ieva Eglīte norādīja, ka

tirgus iekarošanā ir būtiski to iepazīt un pārzināt katras valsts likumdošanas, tradīciju un kultūras nianses.

Tādēļ kā veiksmīgu risinājumu produktu mārketingā viņa norādīja franšīzi, ko izmanto „Stenders” produktu pārdošanā, kas ļāvis diezgan strauji iekarot arī eksotisku un mums tālu zemju tirgus.

Diskusijā par eksporta iespējām piedalījās arī Amerikas latvietis Roberts Kukainis, kurš stāstīja par savu pieredzi riepu tirgotājā „Michelin”. Viņš uzsvēra, ka svarīgi ir mācīties arī no konkurentiem un apmainīties ar informāciju dažādos forumos, kur var uzzināt par katra tirgus iekarošanas specifiku.

„Var skatīties labos uzņēmumos, konkurentos vai citos uzņēmumos citās valstīs, un šādos saietos uzdot jautājumus saviem konkurentiem arī,” norādīja Kukainis.

Forums turpināsies arī ceturdien, un ar nozīmīgākajām atziņām foruma organizatori plāno iepazīstināt valdību, lai tās varētu ņemt vērā, strādājot pie Latvijas nākotnes attīstības dokumentiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti