„Swedbank” pārstāvis Jānis Krops Latvijas Radio apliecināja, ka piedzīvotas tehniskās problēmas, nebija iespējami maksājumi ar kartēm, nevarēja pievienoties internetbankai, problēmas skāra arī klienta apkalpošanas centra sakaru līniju, tāpēc, iespējams, nevarēja sazināties ar klientu centru.
Krops uzsvēra, ka ar banku viss ir kārtībā, izņemot šīs tehniskās ķibeles, tāpēc banka aicina nevienu nekrist panikā.
Finanšu un kapitāla tirgus komisijā (FKTK) informēja, ka tehniskā ķibele bankas sistēmās nav nekādā veidā saistīta ar klientu līdzekļu drošību. "Banka strādā normālā ikdienas režīmā. Cēlonis nav ārējs uzbrukums. Risinājums jau rasts. Mēs kā uzraugs esam saziņā ar banku un sekojam situācijai, arī "Cert.lv" ir sadarbības režīmā. Banka klientus operatīvi informē visos saziņas kanālos," informēja FKTK.
Arī "Swedbank" informēja, ka traucējumi, kas tika novēroti no plkst.16.33 - 17.37 radās saistībā ar iepriekšējā naktī veiktiem sistēmas atjaunināšanas darbiem.
"Aktivizējoties klientu plūsmai dienas laikā, diemžēl saskārāmies ar neprognozētām tehniskām problēmām klientu apkalpošanas sistēmās, kas negatīvi ietekmēja mūsu pakalpojumu pieejamību. Esam jau piesaistījuši spēcīgākos tehniskos kolēģus visas Baltijas mērogā, kuri novērsa sistēmas kļūmes un šobrīd izstrādā uzlabojumus, lai situācija vairs nevarētu atkārtoties nākotnē," skaidroja bankā.
Latvijas Radio novēroja, ka ceturtdien pēcpusdienā bija problēmas norēķināties ar “Swedbank” maksājumu kartēm. Pirmais maksājums bija atteikts, bet otrais maksājums tika akceptēts.
Ap pulksten. 17.30 banka atjaunoja karšu maksājumus un zvanu centra darbību un turpināja risināt pārējās tehniskās problēmas.
Labas ziņas - karšu maksājumi strādā - esam atkal sazvanāmi, pakāpeniski risinām arī internetbankas, mobilās lietotnes, bankomātu darbību.
— Swedbank (@SwedbankLatvia) March 7, 2019
Līdz pulksten 18.00 traucējumi tika novērsti, paziņoja banka.
Īslaicīgie traucējumi Swedbank pakalpojumu darbībā ir novērsti - internetbanka un mobilā lietotne atkal darbojas ierastajā kārtībā, pieejami arī karšu norēķini un bankomāti.
— Swedbank (@SwedbankLatvia) March 7, 2019
Atvainojamies par īslaicīgi sagādātajām neērtībām.
Paldies visiem par pacietību!
Krops apliecināja, ka bijusi tehniskā ķibele, kas novērota pēc pulksten 16.00, kad “sāka slēgties nost pakalpojumi”, bet tehniskais dienests līdz pulksten 18.00 problēmas novērsa.
Krops atzina, ka tas bija ārkārtējs gadījums, nekas tāds nav piedzīvots vairāku gadu garumā, šobrīd problēmas novērstas un nav pamata bažām, ka tās var atkārtoties.