Rīta Panorāma

Zēlandes iedzīvotāji plašā pulkā vakariņo pludmalē

Rīta Panorāma

Telefonsaruna ar Vitāliju Reinbahu par Rīgas ielu remontdarbiem

No eksperimenta mājas virtuvē līdz eksportam uz 30 valstīm

«Felici» no eksperimenta mājas virtuvē izaudzis līdz veselīgu musli eksportam uz 30 valstīm

Mēs sākām ražot veselīgu produktu, pirms tas vēl bija stilīgi - tā par savu biznesu stāsta uzņēmumā “Felici”, kas ražo veselīgu musli un kas no eksperimentiem mājas virtuvē nonācis līdz ražotnei un eksportē savu produktu uz 30 dažādām valstīm. 

Pirms astoņiem gadiem Alise Balgalve savās mājās sāka eksperimentēt, pagatavojot veselīgu musli no tritikāles, kas ir kviešu un rudzu krustojums, tai pievienojot dažādas garšīgas, bet vienlaikus veselīgas piedevas.  

“2012. gadā radās šī ideja, jo bija vēlme pēc šāda veida produktiem, un tirgū tādi nebija pieejami. Mājas virtuvē viņa sāka pati taisīt,” stāstīja  “Felici” pārdošanas vadītājs, līdzīpašnieks Krišjānis Brehmanis.

Sanāca patiešām labi un garšīgi. Produktu novērtēja arī draugi. Tad Alise uzrunājusi Krišjāni Brehmani ar mērķi kopīgi izveidot uzņēmumu.

“No draugiem produkts aizgāja līdz “Rimi”. “Rimi” teica - ja jūs taisāt šo produktu industriāli, tad mēs esam gatavi ņemt plauktos. Tā bija pirmā indikācija, ka tas produkts ir vajadzīgs.

Mēs veselīgu produktu sākām ražot, pirms vēl tas bija stilīgi,” sacīja Krišjānis Brehmanis.

Šobrīd paši nemaz nezina, kurš no paziņām bija aiznesis produktu pie “Rimi” vadības, bet tajā brīdī sākās uzņēmuma attīstība un abi saprata, ka jātēmē arī uz ārvalstu tirgiem.

“Pēc “Rimi” mēs paši pielikām pilnu mašīnu ar produktiem un braucām uz Lietuvu. Atradām visas adreses, kur ir veikalu ofisi, braucām, klauvējām pie durvīm, piedāvājām savu produktu, varbūt ir vērts mēģināt. Un tā mēs tikām Lietuvas “Maxima” iekšā. Tas bija mūsu pirmais eksports,” atklāja Krišjānis Brehmanis.

“Mēs ražojām ar rokām. Nebija nevienas iekārtas. Iepakojumu aplīmējām ar rokām, maisījām ar rokām, bērām ar rokām.

Visas paletes ar rokām iecēlām mašīnā, divas fūres uzlādējām tādā veidā. Diezgan traki bija. Bet tas ir tas ceļš, kāds ejams. No sākuma tev ir sevi jāpierāda,” atcerējās Brehmanis.

Pēc tam jau produkcija nonāca Čehijas veikalu plauktos un maisam gals bija vaļā. No pāris tūkstošu eiro apgrozījuma 2012. gada šogad tas būs jau divi miljoni. 20 procenti no produkcijas paliek Baltijas valstīs, pārējais tiek eksportēts uz 30 valstīm, tajā skaitā Jaunzēlandi, Saūda Arābiju, Indiju, pat uz Namībiju.

“Man ir sūtītas bildes. Ir forši, kad atsūta no Saūda Arābijas bildi - kāds ir izbraucis atpūsties, un redz, kur ir jūsu produkts. Sajūta forša,” atzina Krišjānis Brehmanis.

Tagad uzņēmumam ir izveidota nopietna ražotne Ādažos un Alise ar Krišjāni ir pierādījuši, ka, ticot savai idejai, nemitīgi klauvējot pie klientu durvīm un nezaudējot cerību, ir iespējams no Latvijas ar savu produkciju apgādāt visu pasauli.  

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti