Pēc tam, kad koalīcija sēdē pirmdien, 11. aprīlī, vienojās, ka Latvijā būtu jāattīsta pašai savs sašķidrinātās dabasgāzes terminālis, Feldmans uzsvēra, ka tās ir valsts stratēģiskās intereses.
Politiķis skaidroja, ka termināļi, kas atrodas Klaipēdā un Paldiskos, nav taktiska rakstura būves un ir diezgan dārgi risinājumi. Piemēram, Klaipēdas terminālis gadā izmaksājot aptuveni 50–60 miljonus eiro.
Precizējums
Precizēts Krišjāņa Feldmana teiktais.
Ekonomikas ministrijai ir uzdots veikt precizētus Latvijas objekta izdevīguma aprēķinus. Feldmans norādīja, ka indikatīvi izdevīgāk varētu būt to būvēt Skultē nekā Rīgā.
"Mūsu priekšrocība būtu tāda, ka terminālis būtu, pirmkārt, būtiski lētāks ekspluatācijā nekā Klaipēdas un igauņu terminālis, arī jo viņš teorētiski atrastos tuvāk Inčukalna gāzes krātuvei," skaidroja Feldmans.
KONTEKSTS:
Koalīcija sēdē pirmdien, 11. aprīlī, vienojās, ka Latvijā būtu jāattīsta pašai savs sašķidrinātās dabasgāzes terminālis. Tāpat varas partijas vienojās, ka Latvija no Krievijas dabasgāzes piegādēm atteiksies ar nākamā gada 1. janvāri, pēc koalīcijas sēdes informēja valdības pārstāvji.
Vairāk nekā desmit gadus gan politiķu, gan ekspertu vidū aktīvi apspriestas ieceres par alternatīvām gāzes piegādēm Baltijas reģionam un Somijai, un kā ātrākais ceļš alternatīvo piegāžu nodrošināšanai minēta reģionālā gāzes termināļa izveide kādā no četru valstu ostām. Gatavību līdzfinansēt šo projektu pauda Eiropas Komisija (EK). Sākotnēji kā perspektīvākā vieta šāda termināļa izveidei minēta Rīgas osta. Galvenie argumenti par labu šai izvēlei minēts Inčukalna pazemes gāzes krātuves tuvums, vēsturiski attīstītā gāzes pārvades infrastruktūra un ģeogrāfiskais novietojums.
Lai gan atbalstu reģionālā termināļa izveidei Latvijā no Baltijas valstīm solīja Lietuva, lielākās problēmas bijušas ar Igauniju. Valstīm nespējot vienoties par reģionālā termināļa atrašanās vietu, kā vidutājs pieaicināta EK. Tās noalgotie konsultanti pretēji Latvijas cerībām kā perspektīvāko termināļa celtniecības vietu rekomendēja Somu līča piekrasti Igaunijā vai Somijā. Tikmēr Lietuva 2014. gada beigās Klaipēdas ostā jau bija pabeigusi savu termināli – tas savu darbību uzsāka 2015. gada beigās.