Februārī mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 5%

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

2020. gada februārī, salīdzinot ar 2019. gada februāri, mazumtirdzniecības apgrozījums pieauga par 5%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie dati salīdzināmajās cenās par pēdējo mēnesi pirms ārkārtas situācijas izsludināšanas.

Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 3%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 8,2 %, autodegvielas – palielinājās par 0,9 %.

Salīdzinot ar 2019. gada februāri, būtiskākais apgrozījuma kāpums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 28,7%), mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 25,9%) un informācijas un komunikāciju tehnoloģiju iekārtu mazumtirdzniecībā specializētajos veikalos (par 23%). Nozīmīgākais apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 7,9%) un metālizstrādājumu, instrumentu, būvmateriālu un santehnikas mazumtirdzniecībā (par 4%).

Mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā kalendāra dienu ietekmi, pieauga 8,8%.

2020. gada februārī, salīdzinot ar janvāri, pēc sezonāli izlīdzinātiem datiem salīdzināmajās cenās mazumtirdzniecības uzņēmumu apgrozījums pieauga par 3,5%.

Pārtikas preču mazumtirdzniecība pieauga par 0,7%. Nepārtikas preču mazumtirdzniecības apjoms, neieskaitot autodegvielas mazumtirdzniecību, palielinājās par 5,4%, autodegvielas mazumtirdzniecība palielinājās par 4,7%.

Salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, būtiskākais apgrozījuma pieaugums bija kultūras preču un atpūtai paredzēto preču mazumtirdzniecībā (par 13%), mājsaimniecības elektroierīču mazumtirdzniecībā (par 11,4%) un apģērbu, apavu un ādas izstrādājumu mazumtirdzniecībā (par 10,1%). Nozīmīgākais apgrozījuma kritums bija mazumtirdzniecībā stendos un tirgos (par 3,5%).

2020. gada februārī, salīdzinot ar janvāri, mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums faktiskajās cenās, neņemot vērā sezonalitāti, samazinājās par 1,8 %.

KONTEKSTS:

Mazumtirdzniecības apgrozījums Latvijā šā gada janvārī, salīdzinot ar 2019. gada janvāri, pieauga par 2,6 %. Savukārt  2019. gadā, salīdzinot ar 2018. gadu, mazumtirdzniecības apgrozījums ieauga par 2,3%.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti