Dienas ziņas

Samazināta PVN likme dārzeņiem – atvieglojums saimniecībām

Dienas ziņas

Kopienu fondi – atbalsts vietējai sabiedrībai

EK par sodu «Lietuvas dzelzceļam»

ES komisāre: Mažeiķu-Reņģes dzelzceļa atjaunošana ir acīmredzams risinājums, bet ne obligāts

Pēc Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmumam "Lietuvos geležinkeliai" noteiktā daudzmiljonu soda par konkurences ierobežošanu, likvidējot Mažeiķu-Reņģes sliežu ceļu, šī posma atjaunošana būtu acīmredzams risinājums, bet ne obligāts. Tā Lietuvā paziņojusi Eiropas Savienības (ES) konkurences komisāre Margrēte Vestagere.

Komisāre norādīja, ka līdz ar nepilnu 28 miljonu eiro naudassodu Lietuvai arī jāatrod risinājums, kā novērst konkurences ierobežošanu dzelzceļa kravu pārvadājumu tirgū. Šajā jautājumā esot vairāki iespējamie rīcības varianti.

Taču Lietuvai pašai jānāk ar iniciatīvu un jāpiedāvā risinājums trīs mēnešu laikā, norādīja komisāre.

Taujāta, vai Lietuvai būs jāatjauno likvidētais sliežu posms, viņa pauda, ka tas būtu acīmredzams risinājums, taču arī apstiprināja – tas nav obligāti.

Komisāre norādīja, ka šis ir bezprecedenta gadījums, un neslēpa savu sašutumu.  

Kad žurnālisti pajautāja, vai risinājums varētu tikt atrasts, piemēram, mainot “Lietuvas Dzelzceļa” struktūru, atdalot infrastruktūras pārvaldīšanu no kravu pārvadāšanas, viņa atbildēja apstiprinoši, vēlreiz atgādinot, ka šobrīd iniciatīva ir Lietuvas pusē.

Lietuvas premjers Sauļus Skvernelis otrdienas rītā intervijā Lietuvas Radio aicināja nesaasināt situāciju ar Briseli un meklēt risinājumu, kas būtu vismazāk kaitīgs Lietuvai.  

Komisāre, jautāta par ieteikumiem, ko darīt tiem uzņēmumiem un cilvēkiem, kas ir cietuši zaudējumus no negodīgas konkurences “Lietuvas Dzelzceļa” rīcības dēļ, aicina gatavot prasības.

“Tagad ir spēkā jauna likumdošana, lai pilsoņi vai kompānijas, kas jūtas, ka ir cietuši no ļaunprātīgas un nelikumīgas rīcības, var iet uz tiesu un lūgt tiesai kompensāciju. Protams, jautājums ir atvērts. Neviens nezinās, ko tiesa pateiks un vai ir kāds, kas lūgs kompensāciju. Taču, pateicoties šodienas likumdošanai, viņiem ir iespēja to darīt, taču neviens nezina šobrīd, vai viņi to darīs, vai nē,” pauda komisāre.

Gandrīz pirms gada mainījās Lietuvas Dzelzceļa vadītājs, tas notika uzreiz pēc parlamenta vēlēšanām. Un šovasar Lietuvas Dzelzceļš ar Polijas kompāniju “Orlen Lietuva”, kas arī iesūdzēja Lietuvu Eiropas Komisijā, vienojās par jauniem tarifiem. Savukārt Polijas un Lietuvas attiecībās vairākās jomās, ieskaitos uzvārdu rakstību dokumentos, iezīmējās atkusnis.

Tikmēr ar Kremli asociētie mediji, proti, tie, kas tiek finansēti no Krievijas valsts budžeta vai izplata tikai Kremlim izdevīgus vēstījumus. par šo tematu vēsta ar vienu iezīmētu tendenci - tiek prognozēta Baltijas valstu attiecību pasliktināšanās. Tiek pat izmantotas kara metaforas – karo latvieši un lietuvieši.  

Jau ziņots, ka Eiropas Komisija sodīja Lietuvas Dzelzceļu (“Lietuvos geležinkeliai”) ar  27,873 miljoniem eiro par konkurences ierobežojumiem dzelzceļa kravu pārvadājumu jomā, nojaucot dzelzceļa savienojumu starp Lietuvu un Latviju. EK uzdevusi Lietuvas pusei triju mēnešu laikā izbeigt un novērst pārkāpumu.

Lietuvas kompānijai ir tiesības sev nelabvēlīgo EK lēmumu apstrīdēt Eiropas Savienības tiesā.

Neilgi pirms tam Latvija iesniegusi Lietuvai notu, pieprasot atjaunot pirms gandrīz 10 gadiem nojaukto sliežu ceļu starp Mažeiķiem un Reņģi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti