ES atļaus atkal izmantot «Boeing 737 Max» lidaparātus aviosatiksmē

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

ASV aviobūves kompānijas "Boeing" ražotie lidaparāti "737 Max" atkal varēs lidot virs Eiropas, trešdien, 27. janvārī, nolēma par aviācijas drošību atbildīgā Eiropas Savienības (ES) iestāde. "Boeing 737 Max" lidmašīnas gandrīz divus gadus bija aizliegts izmantot Eiropā pēc tam, kad divu šī modeļa lidmašīnu avārijās dzīvību zaudēja simtiem cilvēku. Citur jau iepriekš bija atļauts atkal izmantot “Boeing 737 Max” aviosatiksmē. Kritiķi uzskata, ka tas ir noticis pāragri.

Eiropas Aviācijas drošības aģentūra (EASA) paziņojusi, ka “Boeing 737 Max” lidmašīnas atkal drīkst izmantot lidojumiem uz ES un no ES. Regulators pēc ilgstošām pārbaudēm esot secinājis, ka šī modeļa lidaparāti ir droši.

Taču aģentūra turpināšot monitorēt "Boeing 737 Max" arī pēc to atgriešanās aviosatiksmē, vēsta raidsabiedrība BBC.

ES atļaus atkal izmantot «Boeing 737 Max» lidaparātus aviosatiksmē
00:00 / 02:58
Lejuplādēt

EASA ir atbildīga par aviosatiksmes drošību 27 ES dalībvalstīs, kā arī Islandē, Lihtenšteinā, Norvēģijā un Šveicē. No ES aizgājušās Apvienotās Karalistes Civilās aviācijas pārvalde vēl nav nākusi klajā ar lēmumu par to, vai atkal atļaut "Boeing 737 Max" lidmašīnu izmantošanu aviosatiksmē.

"Boeing 737 Max" lidojumus Eiropā aizliedza 2019. gada martā pēc divu šī modeļa aviolaineru katastrofām, kurās dzīvību zaudēja kopumā 346 cilvēki.

Pirmā avārija notika 2018. gada oktobrī, kad Javas jūrā iekrita Indonēzijas aviokompānijais "Lion Air" piederošā lidmašīna "Boeing 737 Max 8" ar 181 pasažieri un 8 apkalpes locekļiem. Otra aviokatastrofa notika 2019. gada martā, kad Etiopijas lidsabiedrības "Ethiopian Airline" lidaparāts “Boeing 737 Max 7” nogāzās sešas minūtes pēc pacelšanās no Nairobi lidostas Kenijā. Šajā negadījumā dzīvību zaudēja visi 149 pasažieri un 8 apkalpes locekļi.

Tiek uzskatīts, ka abās katastrofās bija vainojama "Boeing 737 Max" lidmašīnās izmantotā lidojuma kontroles sistēma, kas kļūmes dēļ aktivizējās nepareizajā laikā, nospiežot lidaparāta priekšgalu uz leju un tik spēcīgi, ka piloti to vairs nespēja pacelt atpakaļ.

ASV, Kanādas un Brazīlijas aviācijas uzraugi jau pagājušā gada beigās paziņoja, ka tehniskās nepilnības ir novērstas, un atļāva "Boeing 737 Max" lidmašīnām atsākt lidojumus.

Taču daudzi industrijas eksperti un "Boeing 737 Max" katastrofās bojāgājušo tuvinieki uzskata, ka regulatori ir pasteigušies, atļaujot atkal izmantot šī modeļa lidmašīnas.

Pirms dažām dienām uzņēmuma “Boeing” bijušais augsta ranga darbinieks Eds Pīrsons paziņoja, ka regulatori un izmeklētāji esot ignorējuši vairākus faktorus, kam, viņaprāt, bijusi tieša loma "737 Max" lidaparātu katastrofās. Viņš uzskata, ka būtu padziļinātāk jāpārbauda šo lidmašīnu modeļu elektronika, kā arī ražošanas kvalitāte "737" modeļu rūpnīcā Sietlā.

Arī pieredzējuši piloti ir pārliecināti, ka "Boeing" nav izdarījis pietiekami, lai uzlabotu "737 Max" drošību.

Problēmas ar "737 Max" un koronavīrusa Covid-19 pandēmija ir radījušas milzu finansiālos zaudējumus "Boeing". Uzņēmums ziņo, ka pērn tas piedzīvoja zaudējumus gandrīz 12 miljardu dolāru apmērā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti