Situācija ar būvmateriālu piegādēm stabilizējusies, taču to cena joprojām ir neprognozējama. Lielākās problēmas esot ar tērauda izstrādājumiem un bitumenu. Tērauda stiegru cena pēc kara sākuma Ukrainā pieaugusi no 800 līdz 2000 eiro par tonnu, savukārt bitumena cena šajā laikā augusi par 37%.
EM Būvniecības politikas departamenta direktore Olga Feldmane norādīja, ka ir vitāli svarīgi vienoties, kas ir tie objekti, kurus turpina.
Valsts SIA "Latvijas valsts ceļi" cenu kāpuma dēļ plāno lauzt piecus būvdarbu līgumus. Kompānijai kopējais noslēgto būvdarbu līgumu skaits ir būtisks – vairāk nekā 100. Uzņēmums veicis izvērtējumu, kas ir objektīvs, tirgus datos pamatots cenu pieaugums, panākot vienošanos arī ar ceļu būvniekus pārstāvošo asociāciju par principiem, kādus piemērot, pārskatot būvdarbu līgumus.
“Mēs esam arī pietiekami godīgi teikuši: ja nevaram, tad līgumu laužam,” pastāstīja "Latvijas valsts ceļu" valdes priekšsēdētājs Mārtiņš Lazdovskis.
Latvijas Banka norāda, ka būvniecības izmaksu kāpums pirmajā ceturksnī sasniedz 17 procentus un tas esot nozīmīgi. “Ja privātie atliek un ja valsts atliks, tad nākamgad sanāksim pie pudeles kakla, kad ir ļoti daudz projektu vienlaikus. Tāpēc jāstrādā pie tā, lai projekti no valsts puses netiek pārtraukti,” skaidroja Latvijas Bankas ekonomiste Baiba Brusbārde.
Lai objektīvāk varētu izvērtēt izmaksu pieaugumu, Ekonomikas ministrija jau šonedēļ sola izstrādāt vadlīnijas būvniecības sadārdzinājuma novērtēšanai.