Aktuāli

Vjačeslavs Dombrovskis par "Certus" forumu saistībā ar ekonomikas attīstību

Aktuāli

Politoloģe par Ašeradena lēmumu un jaunā ministra izvēli

Nozares eksperts par konteinervilciena kravām no Ķīnas

Eksperts: Latvija var cerēt uz atsevišķām dzelzceļa kravām no Ķīnas

Latvija var cerēt uz atsevišķām Ķīnas kravām, kas pa dzelzceļu caur Krieviju un Kazahstānu tiek vestas uz Eiropas Savienību, šādu viedokli Latvijas Radio raidījumā "Labrīt" pauda transporta jomas eksperts Tālis Linkaits.

Runājot par Latvijā šajās dienās ienākošo konteinervilcienu no Ķīnas, Linkaits norādīja, ka līdz šim Latvija nav skaidri sevi iezīmējusi Ķīnas jaunā zīda ceļa kartē. Salīdzinājumam Lietuva sadarbībā ar Ķīnu ir vairākus gadus priekšā.

Transporta nozares eksperts gan norādīja, ka, ņemot vērā sarūkošo Krievijas kravu plūsmu, Latvijai ir svarīga katra krava, kas "nāk zaudēto kravu vietā".

Linkaits atgādināja, ka Latvija ir viena no daudzajām valstīm, kas cīnās par Ķīnas tranzīta kravām, kas pārsvarā pa dzelzceļu tiek vestas caur Kazahstānu un Krieviju, un tālāk tiek virzītas uz Baltkrieviju un Vāciju.

"Mēs varam cerēt uz atsevišķām kravām, kas virzienā no Baltkrievijas varētu iet uz Skandināviju," teica Linkaits, norādot, ka nav sagaidāms, ka pieaugs arī Ķīnas investīcijas – tās vairāk ir valstīs ārpus Eiropas Savienības, piemēram, Baltkrievijā.

Pēc viņa sacītā, kad kravu plūsma pa dzelzceļu pieaugs, tad arī kravas būs ekonomiski izdevīgi vest caur Latviju. Pagaidām tas vairāk ir politisks pasākums, kas parāda, cik katra valsts ir ieinteresēta sadarbībā ar Ķīnu.

Jau ziņots, ka Rīgā pirms nepilna gada sagaidīts pirmais Latvijas un Ķīnas organizētais testa vilciens. Konteinervilciens Latvijā ieradās no Ķīnas pilsētas Jivu, šķērsojot Ķīnas - Krievijas robežu pie Zabaikaļskas Krievijā. Vilciens veda tekstilizstrādājumus, santehniku un sadzīves preces.

Amatpersonas solīja, ka turpinājums sekos. Janvārī satiksmes ministrs Uldis Augulis (Zaļo un Zemnieku savienība) intervijā LTV izteicās, ka nākamo vilcienu varētu sagaidīt februārī. Bet marta sākumā viņš minēja, ka nākamais vilciens no Ķīnas uz Latviju varētu izbraukt marta beigās. Taču otrs vilciens no Ķīnas tā arī nebija atbraucis.

"Latvijas dzelzceļš" iepriekš informēja, ka septembra beigās atklāts jauns konteinervilceinu maršruts Urumči-Altinkola-Rīga-Roterdama. Tādējādi Rīgas brīvostā pirmdien, 16. oktobrī, paredzēts sagaidīt konteinervilcienu no Ķīnas pilsētas Urumči. Vilciena sastāvā ir 41 konteiners, un tas ved pārtikas piedevas, ziņo LETA.

Satiksmes ministrijā iepriekš norādīja, ka Latvija vēlas kļūt par Ķīnas preču izplatīšanas centru Baltijas un Ziemeļvalstīs.

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti