Viņš norādīja, ka Ķīna pašlaik palielina savu ietekmi, tā ir otrā lielākā ekonomika pasaulē, un ar Ķīnu ir jāsadarbojas, bet jābūt arī piesardzīgiem.
Andžāns pauda, ka Ķīnas tranzīta kravas dzelzceļa pārvadājumos neaizstās Krievijas kravas, un Latvijai būtu vairāk jādomā par savu zināšanu un kultūras pārdošanu, piesaistot tūristus un studentus no Ķīnas.
Andžāns sacīja, ka Latvijai ir liels potenciāls izglītības eksporta jomā un arī tūrisma jomā, jo ķīniešiem „ļoti interesē zaļas lietas, neskartā daba”, un „uz to būtu jāstrādā”.
Jau ziņots, ka Rīgā pirms nepilna gada sagaidīts pirmais Latvijas un Ķīnas organizētais testa vilciens. Konteinervilciens Latvijā ieradās no Ķīnas pilsētas Jivu, šķērsojot Ķīnas-Krievijas robežu pie Zabaikaļskas Krievijā. Vilciens veda tekstilizstrādājumus, santehniku un sadzīves preces.
Amatpersonas solīja, ka turpinājums sekos. Janvārī satiksmes ministrs Uldis Augulis (Zaļo un Zemnieku savienība) intervijā LTV izteicās, ka nākamo vilcienu varētu sagaidīt februārī. Bet marta sākumā viņš minēja, ka nākamais vilciens no Ķīnas uz Latviju varētu izbraukt marta beigās.
Taču otrais konteineru vilciens no Ķīnas sagaidīts oktobrī. Lai gan amatpersonas uzsver tā potenciālos ieguvumus, tagad tās savos solījumos par pārvadājumu regularitāti ir krietni skopākas.