Jaunas aviokompānijas izveidi tā vietā, lai glābtu "airBaltic" eksperti vērtē skeptiski. Teorētiski to varētu darīt, bet jārēķinās ar lielām izmaksām un grūtībām iekarot tirgu. Turklāt "airBaltic" vietu jau tagad ir gatavas ieņemt citas lidsabiedrības. Par labāku variantu joprojām tiek uzskatīta "airBaltic" glābšana.
*
Vērtējot satiksmes ministra Ulda Auguļa Latvijas radio raidījumā "Krustpunktā" minētos argumentus sliktākā scenārija gadījumā Latvijai dibināt jaunu nacionālo lidsabiedrību, argumenti sākotnēji šķiet pārliecinoši. Jaunas nacionālās aviokompānijas dibināšana valstij izmaksātu 40 līdz 70 miljonus eiro, kas ir summa, kas pielīdzināma patlaban nepieciešamajiem ieguldījumiem "airBaltic". Tomēr eksperti šādu iespēju vērtē piesardzīgi. Tālis Linkaitis, kurš piedalījies "airBaltic" dibināšanā uzskata, ka ideja nav perspektīva.
Linkaitis uzskata, ka pagaidām tā ir tukša runāšana un nopietni cilvēki šādus variantus par valsts naudu neapsvērtu īstenot. Jau tagad ir skaidrs, ka "airBaltic" vieta tukša nepaliktu arī bez jaunas lidsabiedrība izveides. Arī ilggadēja "Austrian Airlines" vadītāja Latvijā un Baltijas valstīs Helēna Ruduša runājot par jaunas aviokompānijas veidošanu pauž pārliecību, ka tas nebūtu labākais variants.
Tikmēr aviācijas eksperts no Igaunijas Toomas Petersons norāda, ka jaunas aviokompānijas izveide ir viens no variantiem, tomēr to neiesaka lielo izmaksu dēļ. Viņš Latvijas valdībai iesaka par piemēru ņemt Igaunijas rīcību.
"Tas ir iespējams, bet tā ir ļoti liela nauda - ap 100 miljoniem eiro. Kā otru galveno iespēju es saskatu pilnīgu valsts kontroles pārņemšanu pār "airBaltic", tātad iet Igaunijas ceļu pārņemot un kapitalizējot kompāniju un tad domāt par pārdošanu. 90% "EstonianAir" akciju pieder Igaunijas valdībai, tiek izstrādāta stratēģija un tiks meklēti jauni pircēji. Es to iesaku arī Latvijas valdībai."
Jāpiebilst, ka nepieciešamais ieguldījumu apjoms "airBaltic" svārstās no 50 līdz 70 miljoniem latu un līdz šim sarunās ar privāto akcionāru valsts cenšas panākt solidāru šīs summas ieguldījumu. Satiksme sministrs Uldis Augulis uzskata, ka saglābt "airBaltic" izdosies. Eksperti gan norāda, ka laika vilcināties vairs nav daudz - maksimums 3 vai 4 mēneši.
Eksperti skeptiski vērtē jaunas nacionālās aviokompānijas veidošanu
Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 11 gadiem un 8 mēnešiem.
22. septembris, 2011, 18:15
Jaunas aviokompānijas izveidi tā vietā, lai glābtu "airBaltic" eksperti vērtē skeptiski. Teorētiski to varētu darīt, bet jārēķinās ar lielām izmaksām un grūtībām iekarot tirgu.
Kļūda rakstā?
Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!
Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!