Panorāma

Rīgas nami kriminālprocess rit gausi

Panorāma

Eiropas Parlamenta kandidāti

Kur slēpjas Latvijas globālais potenciāls?

Eksperti: Latvijas izaugsme meklējama augstvērtīgos produktos un netradicionālā domāšanā

Latvijai jāfokusējas uz eksportspējīgiem produktiem un pakalpojumiem ar augstu pievienoto vērtību, piemēram informāciju tehnoloģijām un radošajām industrijām – tas ir viedoklis, kas 1. Pasaules latviešu ekonomikas un inovāciju forumā bija dzirdams vairākkārt. „Michelin” Pakalpojumu attīstības nodaļas vadītājs Roberts Kukainis aicina latviešus mēģināt domāt arī ārpus ierastajiem rāmjiem.

„Viens ļoti labs piemērs, kas šodien bija diskusijā. Bija pārstāvis no Singapūras, kas minēja gaisa kvalitāti. Visi noklausījās – jā, gaisa kvalitāte ir laba. Bet tad aizmugurē cits konferences dalībnieks man pagriezās un teica – katrs cilvēks, kas viesojas Latvijā no Āzijas, piemin gaisa kvalitāti. Tātad mums ir tādas lietas, kas citur interesē!”

Turklāt Kukainis uzsver - pārstājiet sevi saukt par mazu valsti! Latvija ir vidēja izmēra ekonomika ar lielu potenciālu, turklāt panākumu atslēga starptautiskā līmenī esot latviešu rakstura kvalitātēs. „Mēs esam tradicionāli biznesa partneri ar Zviedriju, ar Angliju, mēs būsim tradicionāli biznesa partneri ar Ameriku nākotnē, jo mums ir tādi paši cilvēki. Mēs esam strādīgi, mums ir darba kultūra, mums ir tādas pašas vērtības,” saka Kukainis.

Valodu prasmes un ģeogrāfiskais novietojums latviešiem paver vēl kādu biznesa iespēju. Patēriņa preču ražotāju giganta “Procter&Gamble” produkcija no Rietumiem uz Krieviju un Āzijas valstīm ceļo arī caur Latviju, tam vajadzīgi prasmīgi starpnieki. „Mums nav pietiekami spējīgi cilvēki, kas efektīvi šo tirgu prot veicināt. Un man liekas, ka tā varētu būt vēl viena iespēja latviešiem būt kā labiem starpniekiem,” saka „Procter&Gamble” viceprezidents Uldis Sīpols.

Tajā pašā laikā Sīpols atzīst, ka lielākā daļa Austrumiem domāto kravu iet caur Sanktpēterburgu. Un te mēs atgriežamies pie transporta infrastruktūras. „Priekš mums būtu vajadzīga lielāka sadarbība ar ostām un vēl jāpaplašina, lai varētu vairāk vest vairumtirdzniecības preces iekšā. Otrkārt, būtu vilcieni. Vilcienu infrastruktūra Latvijā mūsu vajadzībām vēl ir par mazu,” norāda Sīpols.

Vēl divi vēlamie faktori ir Latvijas ceļu stāvokļa uzlabošana un modernu noliktavu celšana. „Loģistikā ir potenciāls. Varbūt, ka tā ir ilgtermiņa vīzija, nevis kaut kas, ko var īstenot tūlīt, šogad. Bet kādreiz ir svarīgi to vīziju uzstādīt un tad plānveidīgi to veidot kopā ar biznesa partneriem – vai tās ir kuģu firmas vai „Procter&Gamble”, vai citas,” pauž Sīpols.

Eksperti mudina arī neatstāt novārtā kontaktus ar ārvalstīs dzīvojošajiem tautiešiem, jo tieši tie var izrādīties durvis uz lielo biznesu vai karjeras izaugsmi.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt