4. studija

Kristīgi jaunieši meklē mājvietas

4. studija

Vai lauku veikali un to pircēji gatavi atteikties no plastmasas maisiņiem?

Dzintaram jāmācās sarunāties ar klientiem

Eksperti: «Dzintaram» jābūt daudz aktīvākam komunikācijā ar patērētājiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Lai arī sabiedrība ir metusies palīdzēt finanšu grūtībās nonākušajam uzņēmumam "Dzintars", tomēr eksperti norāda, ka arī pašam uzņēmumam ir jāmainās.

Kādas bijušās darbinieces aicinājums sociālajos tīklos glābt uzņēmumu no bankrota ir trīskāršojis tā peļņu.

Akcijas aizsācēja Elīna stāsta, ka par tās rīkošanu izšķīrusies, jo palicis žēl ap 300 darbinieku, kuri varētu palikt bez darba, uzņēmumam noejot pa burbuli. "Tas darbs, ko iegulda cilvēki, izstrādājot šo produktu, ir milzīgs. Zināju, ka man nebūs jākaunas no tiem cilvēkiem, kas pirks šos produktus, jo tie ir visaugstākajā kvalitātē," saka akcijas aizsācēja Elīna.

"Dzintara" tirdzniecības nodaļas direktore Jūlija Rakovska norāda, ka uzņēmums ir pateicīgs sabiedrībai par izrādīto atbalstu.

"Pārdošanas apjoms veikalos ir trīskāršojies. Tas mums nesa papildu apgrozāmos līdzekļus, kuri tika virzīti ne tikai parādu dzēšanai, bet arī izejvielu iepirkšanai," stāsta Rakovska.

Profesors Mihails Hazans uzņēmuma neveiksmēs vaino vājo mārketingu un menedžmenta problēmas. "Tātad ne vienmēr pietiek ar labiem tehnologiem un inženieriem, kas, protams, ir "Dzintaram". Taču bez marketologiem un sociologiem arī nevar iztikt," saka Hazans.

Viņš akcentē, ka absolūti neaptverta potenciālā "Dzintara" auditorija ir jaunieši.

Reiz jauniešiem jautājis, ko viņiem nozīmē "Dzintara" produkcija, viņi norādīja uz "vecmāmiņu", neasociējot to ar tagadni vai nākotni.

Arī mārketinga un reklāmas uzņēmuma "DDB Latvija" stratēģiskais direktors Edgars Lapiņš norāda, ka "Dzintaram" noteikti ir jādomā par komunikāciju ar patērētāju "ārpus paša produkta". Pretējā gadījumā "Dzintars" neuztur attiecības ar savu patērētāju.

Rakovska sola, ka turpmāk uzņēmuma mārketingā būs izmaiņas. "Mūsu darbā noteikti ir negatīvas puses. Mēs tās labosim. Jau ir izstrādāts vesels portfelis mārketinga darbībai," norāda Rakovska. Viņa arī saka, ka uzņēmums cenšas atrast noieta tirgu Ķīnā un citur Āzijā, taču šādu mērķi varbūt izdosies sasniegt vien ilgtermiņā.

Ziņots, ka Rīgas pilsētas Zemgales priekšpilsētas tiesa kosmētikas ražotājam AS "Dzintars" ierosinājusi tiesiskās aizsardzības procesa (TAP) lietu. Ziņu portāls Lsm.lv analizēja, kādas problēmas draud nogremdēt "Dzintaru".

Uzņēmuma pārstāvji norādīja, ka divas krīzes, no kurām viena bijusi 2008., bet otra 2014.gadā, veicinājušas "Dzintara" tradicionālo tirgu samazināšanos, pārdošanas apjomu kritumu un apgrozāmo līdzekļu trūkumu. Uzņēmumam sāka uzkrāties parādi.

Oktobra beigās uzņēmums ziņoja, ka tas esot gandrīz norēķinājies ar visiem izejvielu piegādātājiem un pakalpojumu sniedzējiem, taču iekavēti tika nodokļu maksājumi, kā rezultātā izveidojās parāds 3,2 miljonu eiro apmērā. Pērn "Dzintars" nomaksājis parādu 1,5 miljonu eiro apmērā. Taču ar to nepietiekot.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti