Ekonomikas ministrija rosina tarifu griestus «takšu» pakalpojumiem

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Ekonomikas ministrija (EM) izstrādājusi un Satiksmes ministrijai (SM) piektdien, 6.jūlijā, iesniegs vairākus priekšlikumus situācijas risināšanai taksometru pakalpojumu sniegšanas nozarē. Viens no šiem priekšlikumiem ir noteikt maksimālos tarifu griestus taksometru pakalpojumiem, informē ministrijā.

EM atzīst, ka pašlaik izveidojusies situācija ar taksometru pakalpojumu kvalitāti un pieejamību lielajos sabiedriskā transporta mezglos – starptautiskajā lidosta "Rīga", līdzīgi arī Rīgas pasažieru ostā, starptautiskajā autoostā un Rīgas dzelzceļa stacijā, kā arī Rīgas vecpilsētas apkaimē – ir absurda un radījusi būtisku kaitējumu Latvijas reputācijai.

"Situācijai jārod risinājumi – operatīvi novēršot krāpniecības iespējas, nekvalitatīvi sniegtos pakalpojumus un pakalpojumu nepamatoti augstās cenas, gan sakārtojot nozares regulējumu tā, lai sekmētu nozares ilgtspējīgu izaugsmi nākotnē godīgas konkurences apstākļos," norāda ministrijā.

Tālab EM sagatavojusi priekšlikumus, kas paredz:

  • noteikt maksimālos tarifu griestus taksometru pakalpojumiem, izstrādājot pamatotu un detalizētu metodoloģiju tarifu noteikšanai;
  • definēt taksometru pakalpojumu kvalitātes kritērijus, paredzot tiesības īpašas nozīmes vietās, piemēram, lidostās, ostās, pilsētu autoostās, noteikt kvalitātes prasības taksometru pakalpojumiem, tostarp ietverot tiesības noteikt arī maksimālos pārvadājuma tarifus atsevišķiem galamērķiem, piemēram, no lidostas "Rīga" līdz Rīgas centram, kā arī nosakot paaugstinātas kvalitātes prasības transportlīdzeklim, pārvadātājam un autovadītājam;
  • paredzēt īpašas nozīmes objekta teritorijā noteiktu vietu, kur izlaist un uzņemt pasažierus citiem  pārvadātājiem, kurus izsaukuši pasažieri;
  • noteikt papildu prasības licences saņemšanai un attiecīgi arī tās anulēšanai;
  • ieviest digitālus risinājumus nozarē, nodrošinot, ka katrā transportlīdzeklī tiek uzstādīta ierīce, kas jau pirms brauciena informē klientu par provizorisko maksu;
  • stiprināt nozares uzraudzību un kontroli, aicinot pievērst pastiprinātu vērību uzraudzības aktivitātēm pasažieru komercpārvadājumu jomā, mazinot konstatētos krāpniecības riskus;
  • informēt patērētāju, tostarp īpašas nozīmes vietās, atgādinot par patērētāju tiesībām, izvēloties pakalpojuma sniedzēju.

KONTEKSTS:

Lai sakārtotu pašreiz valdošo "bardaku" taksometru pakalpojumu sniegšanas biznesā starptautiskajā lidostā "Rīga",  Rīgas starptautiskajā autoostā, dzelzceļa stacijā un Rīgas pasažieru ostā, šīs jomas uzraugs Satiksmes ministrija vēlas šajā jomā noteikt stingrāku regulējumu, kā arī pastiprināt "takšu" kontroli.  

Taksometru pakalpojumu sniegšanas kārtības maiņa lidostā notika pēc Augstākās tiesas pērn pieņemtā sprieduma, kas atcēla lidostā noteiktos ierobežojumus sniegt pakalpojumus.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti