EK: Patēriņa tirgus darbības rezultāti uzlabojas

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Patēriņa tirgus darbības rezultāti pēdējo divu gadu laikā ir uzlabojušies, tomēr vairāk jāpaveic telekomunikāciju un enerģētikas nozarē, secinājusi Eiropas Komisija jaunajā patēriņa tirgu rezultātu pārskatā. Tāpat Komisija norādījusi, ka dalībvalstīs ir jāuzlabo ne vien pakalpojumu salīdzināšanas iespējās, bet arī jāpadara vienkāršāku iespēju patērētājiem mainīt pakalpojuma piegādātāju. Pārskatā apkopoti dalībvalstu patērētāju vērtējumi par 42 preču un pakalpojumu tirgu darbību.

Patēriņa tirgu rezultātu pārskats apstiprina Eiropas pusgada rezultātus: dažās valstīs jāveic strukturālas reformas tādās nozarēs kā, piemēram, dzelzceļa pakalpojumi, ūdensapgāde un elektroapgāde, jo šo nozaru vērtējums ievērojami atšķiras starp dalībvalstīm.

Jaunais 2016.gada patēriņa tirgu pārskats Eiropas Savienībā liecina, ka

patērētāju trīs visaugstāk novērtētie preču tirgi ir grāmatu, žurnālu un laikrakstu tirgus, izklaides preču, piemēram, rotaļlietu tirgus un lielās sadzīves tehnikas tirgus.

Savukārt pakalpojumu jomā vadošie tirgi ir saistīti ar atpūtu, kultūras un izklaides pakalpojumiem, kā arī ar sporta pakalpojumiem.

Eiropas Komisijas tieslietu, patērētāju un dzimumu līdztiesības komisāre Vera Jourova stāsta par sektoriem, kuros ir sliktāki rādītāji: “Zemāk novērtēto preču tirgu vidū ir lietotu mašīnu, gaļas produkcijas, kā arī autodegvielas tirgi. Savukārt pakalpojumu jomā viszemākais vērtējums ir ar nekustamo īpašumu saistītu pakalpojumu, hipotēku, ieguldījumu produktu, privāto pensiju un vērtspapīru tirgi. Lai gan arī šie sektori ir sekmējuši savu darbību, tomēr patērētāji norāda, ka ir grūtības salīdzināt piedāvājumus, un šajās pakalpojumu jomās ir zemāka uzticība. Vēl patērētāju vērtējums ir zemāks par vidējo, telekomunikāciju un enerģētikas pakalpojumiem.”

Tāpat komisāre Jourova papildināja, ka saistībā ar telekomunikāciju un enerģētikas pakalpojumiem ziņojums parāda, ka vēl ir jāuzlabo ne vien pakalpojumu salīdzināšanas iespējās, bet arī jāpadara vienkāršāku iespēju patērētājiem mainīt pakalpojuma piegādātāju.

“Tāpat tirgu darbība dažādās dalībvalstīs ir nevienmērīga. Lielākās atšķirības tirgus darbības vērtējumā ir vērojamas transporta un komunālo pakalpojumu jomās, īpaši elektroenerģijas un ūdensapgādes pakalpojumos starp dažādām valstīm. Tas apstiprina nepieciešamību dalībvalstīs veikt strukturālās reformas, lai veidotu šos pakalpojumu tirgus vairāk atvērtus pārrobežu konkurencei,” norāda Jourova.

Latvijas Patērētāju tirgus aizsardzības centrs gan secina, ka situācija valsts līmenī nedaudz atšķiras. Latvijā patērētājiem ir gana augsts apmierinātības līmenis saistībā ar banku pakalpojumiem un arī mobilo sakaru jomā.

Taču arī Latvijā kopumā vairāk uzlabojama ir tieši pakalpojumu sfēra, kas šobrīd ir arī patērētājam grūtāk izprotama.

Eiropas Komisija izmanto patēriņa tirgu rezultātu pārskatu par pamatu politikas izstrādei un aicina arī dalībvalstis un patērētāju aizsardzības organizācijas izmantot pētījumu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti