Tā dēvētā ģeobloķēšana ir prakse, kad patērētājam, mēģinot apmeklēt kāda ārvalstu uzņēmuma mājaslapu, viņš tiek automātiski pārvirzīts uz citu šī uzņēmuma mājaslapu – visbiežāk, pielāgotu konkrētajai valstij ar citām cenām un atšķirīgu preču klāstu. Jaunā regula šādu praksi aizliedz, vienlaikus neprasot nodrošināt preču piegādi uz konkrēto dalībvalsti.
"Ja jums ir interneta veikals un jūs nevēlaties piegādāt citur ES, jūs to drīkstat darīt, bet jūs nedrīkstat liegt cilvēkam pirkt. Piemēram, ja Latvijā ir internetveikals, kurš darbojas tikai lokāli, bet vācietis vēlas no šī internetveikala iegādāties un viņš ir gatavs caur kurjeru, piemēram, saņemt to piegādi kaut kur Latvijas adresē, to nedrīkst liegt," teica Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) direktore Baiba Vītoliņa.
Tas gan nenozīmē, ka vienam uzņēmumam nevar būt vairākas mājaslapas ar atšķirīgu preču piedāvājumu, cenām vai piegādes nosacījumiem. Bet, ja patērētājs gatavs maksāt par piegādi prasīto cenu vai braukt pirkumam pakaļ pats, viņam jāļauj iepirkties jebkurā no šīm mājaslapām. Regulas ieviešanu Latvijā uzraudzīs Patērētāju tiesību aizsardzības centrs, pie kura tad arī var vērsties, ja nākas saskarties ar ģeogrāfisko bloķēšanu.