Krievijas valdība kopš marta ir nacionalizējusi vairāk nekā 480 lidmašīnas, kas likumīgi pieder dažādām firmām, kas nodarbojas ar lidmašīnu izīrēšanu.
Pārkāpjot starptautiskos civilās aviācijas noteikumus, Krievija piespiedusi no ārvalstu uzņēmumiem nomātās lidmašīnas pārreģistrēt Krievijas gaisa kuģu reģistrā, tādējādi tās nacionalizējot.
Lidmašīnu nacionalizācija sākās martā, kad Bermudu un citu valstu, kurās reģistrētas lidmašīnas, Civilās aviācijas aģentūras sāka sertifikātu anulēšanu. “IBA Aero” savā ziņojumā norāda, ka īpašniekiem atdotas sešas ASV aviobūves uzņēmuma Boeing “777-300ER” lidmašīnas, sešas Boeing “737-800” lidmašīnas un četras Airbus “321-200” lidmašīnas.
Pirms Ukrainā sāktā kara Krievijā atradās vairāk nekā 500 iznomātie gaisa kuģi, kuru vērtība sasniedza vairākus miljardus ASV dolāru, liecina publiski pieejamā informācija. Pēc rietumvalstu noteiktajām sankcijām visas šīs lidmašīnas bija jānogādā uz lidostām ārpus Krievijas līdz 28. martam.
Pašlaik nelegāli iegūtās lidmašīnas tiek izmantotas, lai lidotu uz galamērķiem Krievijā un Baltkrievijā, kas apgrūtina iespēju tās atgūt.
Transportam veltītajā plenārsesijā Eiropas Parlamenta deputāti arī aicināja vēl vairāk pastiprināt sankcijas pret Krievijas jūrniecības nozari un liegt iebraukt savienības ostās kuģiem, kas pa ceļam piestājuši Krievijā.
Par papildu sankcijām pret Krieviju Eiroparlamentārieši balsos trešdien, 4. maijā.