Eiropas Komisija piemēro jaunu naudas sodu «Google» – 1,49 miljardus eiro

Eiropas Komisija piemērojusi jaunu naudas sodu tehnoloģiju gigantam "Google" par negodprātīgu konkurences praksi tiešsaistes reklāmu jomā.  

Šis ir jau trešais Eiropas Savienības piemērotais sods tehnoloģiju gigantam „Google” pēdējo divu gadu laikā.

Eiropas Komisija piemēro jaunu naudas sodu «Google» – 1,49 miljardus eiroHardijs Ventnieks
    Šo sūdzību Eiropas Komisijai iesniedza ASV informācijas tehnoloģiju uzņēmums „Microsoft”. Tas notika 2009.gadā, komisijai oficiālu izmeklēšanu uzsākot 2016. gadā.

    Šoreiz naudas sods 1,49 miljardu eiro apmērā piemērots par laika periodu no 2006. līdz 2016.gadam. Šajā laika posmā „Google” izmantojis savu dominējoši stāvokli tirgū, lai ierobežotu konkurentu reklāmu izvietošanu mājaslapās, kurās izmantots tehnoloģiju giganta reklāmas pakalpojums "AdSense".

    Eiropas Savienības konkurences komisāre Margrēte Vestagere norādīja, ka šādas darbības pārkāpj bloka pretmonopola noteikumus.

    Viņa arī uzsvēra, ka „Google” tādējādi ir liedzis patērētājiem iespēju izvēlēties inovatīvus produktus un taisnīgas cenas.

    Komisāre piebilda, ka kopējais visu triju naudas sodu apmērs tehnoloģiju gigantam ir 8,2 miljardi eiro, kas vienalga ir mazāks nekā maksimālais naudas sods, ko varēja „Google” piemērot – 10% no uzņēmuma gada apgrozījuma.

    Viens sods tika piemērots pērn, nosakot 4,34 miljardu eiro naudassodu par Eiropas Savienības pretmonopola noteikumu pārkāpšanu. Sods saistīts ar praksi, ka kopš 2011. gada „Google” nelikumīgi ierobežojusi „Android” ierīču ražotājus un mobilo tīklu operatorus, ļaujot uzņēmumam nostiprināt dominējošo stāvokli attiecībā uz meklēšanas iespējām internetā.

    Bet otrajā gadījumā sods 2,42 miljardi eiro apmērā piemērots 2017. gadā par meklētājprogrammas dominējošā stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu, dodot "Google" cenu salīdzināšanas pakalpojumam nelikumīgu priekšrocību. Abus lēmumus „Google” apstrīdēja Eiropas Savienības tiesā.

    Reaģējot uz notikušo, ASV tehnoloģiju kompānijas pārstāvis Kents Volkers norādījis, ka uzņēmums veicis plašas izmaiņas produktos, lai novērstu Eiropas Komisijas bažas. Volkers uzsvēra, ka jau nākamajos mēnešos konkurenti Eiropā kļūs redzamāki.

    Šos atjauninājumus „Google” prezentēja otrdien, 19. martā, norādot, ka lielākās ieguvējas būs dažādas iepirkšanās, tūrisma un ceļojumu vietnes.

    0 komentāri
    Pievienot komentāru
    Komentēt vari ar kādu no saviem sociālo mediju profiliem
    Ekonomika
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti