Eiropas Komisija nāk klajā ar apjomīgu plānu e-komercijas attīstībai

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Eiropas Komisija (EK) ir nākusi klajā ar apjomīgu plānu, kā mērķis ir paātrināt e-komercijas attīstību Eiropas Savienības (ES) vienotajā tirgū. Komisijas priekšlikumi paredz, pirmkārt, ierobežot diskriminējošu politiku e-komercijā, reformēt pasta pakalpojumu nozari, kā arī nākotnē pārskatīt nodokļu regulējumu. 

Interneta tirdzniecības uzņēmumi Eiropā dažkārt bez īpaša pamatojuma ierobežo preču vai pakalpojumu piegādes uz citām ES dalībvalstīm. Savukārt gadījumos, kad preces tiek piegādātas arī ES robežās, patērētājiem nereti nākas rēķināties ar nepamatoti lielākiem piegādes izdevumiem.

Lai uzlabotu situāciju, EK ir izstrādājusi plānu e-komercijas atbalstam. Kā norāda EK priekšsēdētāja vietnieks digitālā vienotā tirgus jautājumos Andruss Ansips, plāns, pirmkārt, izskaudīs patērētāju diskrimināciju, bet, otrkārt, pielāgos tirgus regulējumu nozares attīstības tendencēm.

"Pirmais no priekšlikumiem dos stimulu pārrobežu e-komercijas attīstībai Eiropas Savienības tirgū, likvidējot barjeras, veicinot patērētāju uzticēšanos, kā arī pārtraucot diskrimināciju. Savukārt otrs no priekšlikumiem reaģēs uz šobrīd notiekošajām pārmaiņām interneta tehnoloģijās – piemēram, jaunām tiešsaistes platformām un jauniem nosacījumiem digitālā satura piegādei," teica Ansips.

Viņš norāda, ka, lai gan ES aizvien vairāk funkcionē kā vienots tirgus, šāda, vienota tirgus attīstības tempi e-komercijas jomā šobrīd ir neapmierinoši.

"Mēs vēlamies atvērt e-komercijas tirgu tā, lai tas tiešām kļūst par vienotu visas Eiropas tirgu, kas nodrošina godīgus nosacījumus gan visiem patērētājiem, gan arī tirgus dalībniekiem. Lai gan tiešsaistē tiek tirgots aizvien vairāk preču un pakalpojumu, e-komercijas pārrobežu pārdošanas apjomi Eiropas Savienībā aug visai lēni. Ir jābūt pārmaiņām," viņš uzskata.

Dažas no jomām, pie kuras gatavojas strādāt EK, skar patērētāju diskrimināciju pēc to mītnes vietas. Piemēram, atsevišķu tirgotāju atteikšanos apkalpot patērētāju no noteiktām valstīm bez īpaša pamatojuma, vai arī īpašu apkalpošanas nosacījumu izvirzīšanu patērētājiem no konkrētām valstīm.

"Neviens no mums nepieņemtu situāciju, ka mums būtu jāuzrāda personas dokuments, ieejot lielveikalā jebkur Eiropā. Tomēr šāda situācija ir vērojama e-komercijā. Tieši to mēs vēlamies novērst, jo tam nebūtu jābūt pieņemama arī tiešsaistes pasaulē. Patērētāju diskriminācijai pēc dzīvesvietas vai nacionalitātes īstā vienotajā tirgū vienkārši nebūtu jānotiek," uzsvēra Iekšējā tirgus, rūpniecības, uzņēmējdarbības un mazo un vidējo uzņēmumu komisāre Elžbeta Beņkovska.

EK plāns arī uzlabos pārrobežu pasta sūtījumu piegādes pakalpojumu cenu pārredzamību un regulatīvo uzraudzību tā, lai patērētāji un mazumtirgotāji varētu izmantot piegādi par pieejamām cenām un izdevīgas atgriešanas iespējas, arī uz un no nomaļākiem reģioniem.

Patērētāji un mazie uzņēmumi sūdzas, ka pasta sūtījumu piegādes problēmas, it sevišķi piegādes augstā maksa pārrobežu sūtījumiem, attur tos vairāk pārdot vai pirkt visā ES. Uzlabojot cenu pārredzamību, EK plāns veicinās konkurenci.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti