Eiro fokusā

Vai lauku veikali Covid laikos ir ieguvēji?

Eiro fokusā

Ziemas uzņemšana augstskolās: vai studentu izvēle sakrīt ar darba tirgus prasībām

"Dzintars" pārtapis par "H.A. Briegers". Jauno īpašnieku biznesa plāni

«Dzintara» pēcteča nākotnes plāni: bez saviem veikaliem, dārgās kosmētikas nišas iekarošana

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Bijušajā PSRS labi pazīstamā kosmētikas uzņēmuma "Dzintars" ražotās smaržas, krēmi un cita kosmētika agrāk bija gandrīz katrā mājsaimniecībā. 2019. gada 12. novembrī pasludināta uzņēmuma maksātnespēja, bet 2020. gadā izsolē "Dzintaru" nopirka Igaunijas industriālā grupa "Skinest Group”. Līdz šim mainīts uzņēmuma nosaukums, šajā gadā kosmētikas ražotnē plānots ieguldīt 10 miljonus eiro.

Uzņēmumam "Dzintars" ir sena vēsture. Pirms 172 gadiem Heinrihs Ādolfs Brīgers Rīgā nodibināja ziepju un parfimērijas fabriku, bet nosaukumu "Dzintars" uzņēmums ieguva 1951. gadā.  Šā gada janvārī uzņēmums ticis pie jauna nosaukuma "H.A. Briegers". Uzņēmuma līdzīpašniece un valdes locekle Anastasija Udalova stāstīja, ka šogad uzņēmumā plānots ieguldīt 10 miljonus eiro.

"Investīcijas būs jaunu iekārtu iepirkumam, kā arī esošo ražošanas telpu pārbūvei un energoefektivitātes uzlabošanai," klāstīja Udalova.

Uzņēmums turpmāk strādās ar diviem  zīmoliem – ar zīmolu "Brieger" tiks ražoti dārgākā segmenta produkti, savukārt ar zīmolu "Dzintars" ražos masu produkciju.

"Mēs centīsimies turpināt "Dzintara" iesākto – ražot iespējami dabīgu produktu par pieņemamu cenu. Ņemot vērā, ka kosmētikas nozare mūsdienās ir gājusi uz priekšu un vairs neizmanto dažas no sastāvdaļām, kuras iepriekš izmantoja "Dzintars", šīs sastāvdaļas mēs izņemsim ārā, arī smaržas nedaudz mainīsies un kļūs piemērotākas mūsdienām. Bet pamatprincips gan lūpu balzāmiem, gan "Niveja" krēmam paliks tāds pats.  Mums ir plāns iet uz Igauniju kā otro tirgu un uz Lietuvu kā trešo, bet paralēli mēs jau sākam sertifikāciju gan Krievijā, gan Baltkrievijā, gan Ukrainā un citās valstīs.

Nākošā gada pavasarī būs jauns zīmols "Brieger". Tas būs dārgāks segments, ko mēs plānojam eksportēt gan uz Ameriku, gan Āziju, gan citām valstīm," stāstīja Udalova.

Vai jaunais kosmētikas uzņēmums ņems vērā "Dzintara" kļūdas? Kā zināms, uzņēmums tiesisko aizsardzību lūdza jau pirms pieciem gadiem, kad bija izveidojies vairāk nekā 3 miljonu eiro liels parāds. Kad parādsaistības dubultojās, 2019. gadā tika pasludināta uzņēmuma maksātnespēja.

"Iepriekšējā "Dzintara" vadība izdarīja milzīgu darbu – joprojām runājam par tādu brendu kā "Dzintars". Bet vadības stils, visticamāk, nespēja pielāgoties mūsdienu tirgus situācijai. Mārketings ir viena no svarīgākajām sastāvdaļām kosmētikas biznesā, bet ar to "Dzintars" nenodarbojās. Mēs savukārt izmantosim mārketingu kā savu galveno rīku citu tirgu iekarošanā. Otrs – mums nebūs "Dzintara" veikalu. Tas maksāja daudz līdzekļu un vajadzēja saražot lielu  preču klāstu, lai vesels veikals var funkcionēt. Šīs ir tās galvenās lietas, ko mēs noteikti mainīsim," stāstīja Udalova.

Arī "Luminor bankas" ekonomikas eksperts Pēteris Strautiņš uzskata, ka  mārketinga trūkums bija uzņēmuma "Dzintars" lielākais klupšanas akmens.

""Dzintara" vēsture vairākus gadu desmitus bija saistīta ar Iļju Gerčikovu, kurš kļuva par uzņēmuma vadītāju ilgu laiku pirms PSRS beigām. Viņam bija uzskati un pārliecību kopums, kas noteikti neveicināja šī uzņēmuma sekmes. Kosmētika nav produkts, ko var pārdot ar racionāliem argumentiem. Tur vajadzīgs stāsts, tas ir emocionāls produkts, kas emocionāli jāpārdod. Man pašam par vecā "Dzintara" produktiem bija iespaids, ka tie ir labi, bet nosaukums un pārdošanas veids varēja būt savādāki," vērtēja ekonomists.

Strautiņš sprieda – lai arī kosmētikas ražotāju pasaulē ir daudz, Latvijas kosmētikas ražotāji, piemēram, "Madara Cosmetics", pierādījuši, ka iespraukties šajā nišā var un Latvijai ir dažas priekšrocības.

"Konkurenti ir citi uzņēmumi citās valstīs ar daudz garāku vēsturi un vairāk līdzekļiem. Bet Latvijas uzņēmumi var viņus pabīdīt malā, pirmkārt jau Latvijas tirgū, bet arī citos tirgos. Iespējams, tāpēc, ka šeit ražošanas izmaksas ir ievērojami zemākas nekā Rietumeiropā. Kvalificētiem strādniekiem alga stundā ir padsmit eiro kopā ar nodokļiem. Vācijā, Zviedrijā stundā maksā 45, varbūt pat 60 eiro. Ja tu strādā ar tādām pašām iekārtām kā Rietumos, proti pārdot, tad ir labas sekmes. To var izdarīt, un tas ir jādara," uzskata ekonomists.

Šobrīd uzņēmumā ‘"H. A. Briegers" strādā 50 cilvēki, līdz gada beigām to skaits varētu palielināties līdz 100. Tāpēc uzņēmums aicina pieteikties darbā ķīmiķus, tehnologus, kvalitātes uzraudzības speciālistus, arī elektriķus un santehniķus.

KONTEKSTS:

"Dzintara" aktīvus par 5,5 miljoniem eiro iegādājās "Skinest Group" uzņēmums SIA "Ritrem". Kompānija "Ritrem" reģistrēta 2006. gadā, un tās pamatkapitāls ir 2845 eiro, liecina "Firmas.lv" informācija. Kompānijas vienīgā īpašniece ir Igaunijas "Skinest Group", bet patiesais labuma guvējs ir Igaunijas miljonārs Oļegs Osinovskis, vēstīja LETA.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti