Rīta intervija

Intervija ar Zemnieku saeimas priekšsēdētāju Mairu Dzelzkalēju-Burmistri

Rīta intervija

Intervija ar Latvijas Nacionālās aizsardzības un drošības centra pētnieci Noru Vanagu

Jaunais LDz vadītājs: Kravu kritumi reģistrēti visā reģionā, ne tikai Latvijā

Dzelzceļa kravām gada sākumā 20% kritums

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

Šī gada pirmajos divos mēnešos vērojams “Latvijas dzelzceļa” pārvadāto kravu apjoma kritums par aptuveni 20%, intervijā Latvijas Radio pastāstīja uzņēmuma jaunais vadītājs Edvīns Bērziņš.

Bērziņš skaidroja, ka kravu kritumi manāmi visā reģionā un šai nozarei raksturīga arī sezonalitāte. Viņš minēja virkni iemeslu kravu kritumam: rubļa zemā vērtība, ogļu un naftas cenas, kā arī ostu attīstīšana Krievijā.

Uzņēmums strādā, lai gada griezumā kritums būtu ievērojami mazāks. Bērziņš pieļāva, ka gada beigās kravu krituma varētu nebūtu nemaz, jo pamazām pieaug naftas un ogļu cenas, arī rubļa kurss stabilizējas. Līdz ar to arī kravu apjomi pamazām pieaug, martā jau konstatēts neliels pieaugums.

Pašlaik liels kravu apjoms – 80% – ir no Krievijas, taču uzņēmums raugās, kā iegūt papildu kravas no Kazahstānas, Ķīnas un Baltkrievijas. Tāpat varētu palielināt iekšzemes kravu pārvadājumus, kas pašlaik ir 2% apmērā.

“Latvijas dzelzceļa” vadītājs noliedza, ka kravu apjoma kritums būtu saistāms ar kādiem politiskajiem iemesliem. Situācija esot tieši pretēja – Krievija pērn modernizējusi dzelzceļa atzaru virzienā uz Latviju.

Arī Rīgas brīvosta, salīdzinot ar pagājušo gadu, šogad piedzīvo apgrozījuma kritumu par 10%, iepriekš atklāja brīvostas valdes priekšsēdētājs Andris Ameriks (“Gods kalpot Rīgai”).

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti