«Draugiem Group» uzņēmums «Printful» sapludina robežas starp Eiropu un ASV

Torņakalna apkaime Rīgā atstāj uz labu laimi izrušinātu arheoloģisko izrakumu iespaidu, kurā pētnieki gadījuma pēc rakuši dažādos dziļumos, atsedzot slāņus no dažādām ērām. Blakus noslēpumaini bagātu īpašnieku savrupmājām ap Māras dīķi, pa kuru slidinās pīles, koka būdiņas grabina stindzinošs ziemas vējš. Ejot paralēli sliedēm, garām Ojāra Vācieša muzejam, nonāku pie "Draugiem Group" galvenās mītnes. Paši sevi viņi sauc par "ASV un Latvijas IT uzņēmumu". Viņi nodarbina gandrīz 500 cilvēku – 230 Latvijā un 250 citur pasaulē. Galvenā viņu eksporta komponente ir "Printful" pieprasījumprintēšanas uzņēmums. 

Ceļā ar Latvijas eksporta uzņēmumiem

Šis raksts ir daļa no sērijas par vairākiem no Latvijas panākumiem bagātākajiem un inovatīvākajiem eksporta uzņēmumiem. LSM angļu portāla galvenais redaktors Maiks Koljers apmeklē uzņēmumus visā Latvijā, klausoties par vietām, kas šiem uzņēmumiem ir svarīgas. Rakstu sērija top kopā ar "Red Jackets" organizāciju, kas atbalsta Latvijas vadošos eksporta uzņēmumus. 

Savā tagadējā veidolā, kas atgādina sašķēlētu zikurātu ar piramīdas pamatni, kompānijas bāze šeit atrodas vien pāris mēnešus. Taču tā jau ir paspējusi pārveidot iepriekšējo iemītnieku – kādas būvfirmas un pirms tam pašvaldības parku pārvaldes – apdzīvoto vietu. Tālākā pagātnē šejiene bija daļa no "Altonas", rīdzinieku iecienītas atpūtas vietas, kur varēja paēst, padzerties, klausīties koncertus un ziemā arī slidot. 

Vecie īpašnieki priecātos par to, kas paveras skatam no uzņēmuma kafejnīcas.

"Džeks zilajā cepurē, kurš stumda slotu, ir viens no kompānijas dibinātājiem. Viņš te ir jau 14 gadus," stāsta firmas runasvīrs Jānis Palkavnieks. Ārā, apļveida pagalma centrā, kuram apkārt slejas galvenās ēkas, ir mīnus desmit grādi, un divi vīrieši lēnām slidinās ap ledus apli, ar šļūteni un slotu klājot sasaluša ūdens kārtas.

"Viņi paši to izdomāja, paši izdarīja. Rīt mēs atveram slidotavu," saka Palkavnieks. Tas raksturīgi relaksētajai kompānijas attieksmei pret tiem saviem 300 ar astīti darbiniekiem, kuriem ir pieeja meditācijas istabai (reizi nedēļā budisma skolotājs no Tallinas notur nodarbību, izmantojot "Skype"), lekciju zālei, kā arī "Tesla" auto uzlādes punktam. Viss ēku komplekss maigi pulsē no nepārtrauktas fona mūzikas, kas skan no skaļruņiem katrā telpā. 

"Printful" radās no šāda paša uzņēmīguma. Kad bija radušās problēmas atrast piegādātāju, kas pēc pieprasījuma uzticami un automātiski varētu apdrukāt plakātus, nāca atklāsme, ka tirgū ir brīva niša. Tagad "Printful" ir rūpnīcas ASV un Latvijā, turklāt klienti var apdrukāt ne tikai plakātus, bet arī T kreklus, krūzītes, apģērbu, somas un daudz ko citu. Un tas viss notiek uz vietas. 

Ciparu skaitītājs Latvijas ofisā rāda, ka apdrukāti vairāk nekā 4 miljoni vienību. Tas bez apstājas tikšķ uz priekšu itin kā pasaulē varenākais modinātājpulkstenis, kuru pārvalda firma, kas praktiski nolīdzinājusi laika un telpas robežu starp Ziemeļameriku un Eiropu. "Printful" ir paziņojuši, ka viņu 2018. gada mērķis ir ieiet ASV akciju tirgū ar publisko piedāvājumu.

Ceļā. Fakti

Datums: 2018. gada 16. janvāris

Uzņēmums: Printful

Koordinātes: 56.927967 24.081928

Adrese: Ojāra Vācieša iela 6B, Rīga

Pulkstens: 13:51

Temperatūra: -10 C

Laiks: Saulains, vējains

"Vai es varu kaut kur apsēsties un stundiņu parakstīt? Man ir svarīgi šos rakstus uzrakstīt tajā vietā, par kuru es rakstu," es prasu Palkavniekam.

"Protams. Šeit ir jauks kabinets. Derēs?"

"Bet var kaut kur, kur neskan mūzika?"

Saruna apstājas, bet mūzika turpina rībēt. Mēs riņķojam ap kāpnēm, un Jānis izskatās apjucis. 

"Visur ir mūzika. Reiz mums kaut kas atgadījās, un mūzika pārstāja skanēt. Visi uztraucās. Kritās produktivitāte."

"Varbūt tāpēc, ka viņi noprata, ka ir kāda ķibele? Pamēģiniet izslēgt mūziku, par to iepriekš pabrīdinot. Varbūt produktivitāte pieaugs."

Neizskatās, ka būtu Jāni pārliecinājis. Taču brīdī, kad uz atvadām sarokojamies kompānijas foajē, es pamanu ko svarīgu.

"Klau. Ir kluss. Varbūt es varu apsēsties tepat, foajē?"

Vēl joprojām neizskatās, ka es būtu Jāni pārliecinājis, taču viņš pieklājīgi piekrīt. Es apsēžos uz zaļa rupja auduma zviļņa gumijkoka paspārnē. 

Kamēr veicu šos pierakstus, foajē atdzīvojas aiz jukas auga paslēpts skaļrunis. Skan strauja deju mūzika. Produktivitāte nekrītas. 

 
"The Red Jackets" ir apvienojušies Latvijas labākie eksporta preču zīmoli ar augstākās klases produktiem, pakalpojumiem, zināšanām un vērtībām. Šo zīmolu saknes ir Latvijā, un kustība tiecas izplatīt informāciju par Latviju ar tās zīmolu, izcilo cilvēku un iedvesmojošo vietu starpniecību. Starp kustības atbalstītājiem minama Eiropas Komisijas pārstāvniecība Latvijā, kā arī valsts Attīstības finanšu institūcija "Altum". 
Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti