Domnieki neatbalsta naftas produktu termināļa būvniecību Daugavgrīvā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 10 gadiem.

Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejas deputāti trešdien vienbalsīgi neatbalstīja SIA "Baltic Oil Terminal" ieceri būvēt bīstamu naftas termināli Rīgas brīvostas teritorijā Daugavgrīvā, Flotes ielā 2. Galīgais lēmums vēl būs jāpieņem Rīgas domes sēdē 1.aprīlī, informēja Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļa.

Rīgas mērs Nils Ušakovs ("Saskaņas centrs") prognozē, ka deputāti domes sēdē arī noraidīs šo projektu.

"Esmu ar abām rokām par ostas attīstību, par jaunu darba vietu radīšanu. Bet termināļa būve šajā rajonā rada daudz jautājumu - kā būs ar vides aizsardzību, drošību, satiksmes organizāciju, Bolderājas un Daugavgrīvas iedzīvotāju komforta sajūtu? Mēs neļausim būvēt termināli, kamēr uz šiem jautājumiem nav sniegtas pilnvērtīgas atbildes," uzsver  Ušakovs.

Naftas un naftas ķīmijas produktu pārkraušanas termināļa izveide var būtiski ietekmēt vidi, kultūras un dabas mantojumu, līdz ar to paredzētā darbība nav akceptējama, uzskatīja deputātu komiteja.

Turklāt iecerētā termināļa būvniecība izraisījusi ievērojamus iedzīvotāju iebildumus. Savulaik pret "Baltic Oil Terminal" plāniem Daugavgrīvā savākti aptuveni 13 000 parakstu, cenšoties nepieļaut, ka "iecienītās atpūtas vietas no Daugavgrīvas līdz Saulkrastiem un Jūrmalas pilsētai tiktu pārvērstas par naftas peļķi", bet šīs būvniecības ieceres publiskās apspriešanas laikā saņemtas 3685 iedzīvotāju un trīs organizāciju atsauksmes, no kurām ieceri atbalstīja 235 iedzīvotāji, bet 3450 iedzīvotāji un visas trīs organizācijas izteica noraidošu viedokli.

Pilsētas attīstības komiteja termināļa būvniecības jautājumu vērtēja jau pirms diviem gadiem un vienojās galīgo lēmumu nepieņemt līdz brīdim, kad tiks izstrādāts detālplānojums pieguļošajām teritorijām un tiks atrasts skaidrs risinājums par dzelzceļa, pievadceļu un citas nepieciešamās infrastruktūras attīstību atbilstoši prognozējamam kravu plūsmas pieaugumam.

Savukārt "Baltic Oil Terminal" iesniedza Administratīvajā rajona tiesā pieteikumu, kurā lūgts atzīt par prettiesisku Rīgas domes faktisko rīcību, kā arī uzlikt par pienākumu Rīgas domei pieņemt lēmumu par termināļa būvniecību. Šā gada februārī tiesa nolēma uzlikt par pienākumu Rīgas domei viena mēneša laikā no sprieduma spēkā stāšanās brīža pieņemt lēmumu par termināļa būvniecības ieceri.

SIA KU "Baltic Oil Terminal" terminālī plānotais kravu apgrozījums būtu desmit miljoni tonnu gadā, no kurām 20% ķīmisko vielu un maisījumu plānots importēt, bet 80% - eksportēt. Importējamos produktus piegādātu ar tankkuģiem un pārkrautu dzelzceļa rezervuāros, bet pēc tam - dzelzceļa cisternās. Savukārt eksportējamie produkti terminālī tiktu nogādāti pa dzelzceļu, pārkrauti rezervuāros un pēc tam - tankkuģos, kuru apkalpošanai paredzēts izbūvēt divas tankkuģu piestātnes.

Lielākā daļa no pārkraušanai paredzētajām kravām ir bīstamās vielas un to maisījumi, savukārt avārijas gadījumā akrilnitrils raksturots kā visbīstamākais, kura uzglabāšana un pārkraušana atbilstoši Vides pārraudzības valsts biroja atzinumam ir aizliegta.

Termināli paredzēts izvietot uz pussalas, Komētforta ragā, Daugavas kreisajā krastā pie Daugavas ietekas Rīgas jūras līcī. Ziemeļos un ziemeļrietumos pussala robežojas ar Rīgas jūras līci, bet ziemeļaustrumos, austrumos - ar Daugavu. Kopējā zemesgabala platība ir 25 hektāri.

Tuvākais dzīvojamais rajons ir Daugavgrīvas dzīvojamais rajons, kas atrodas aptuveni viena kilometra attālumā no termināļa teritorijas, Bolderājas mikrorajons atrodas 2,5 kilometru attālumā, bet Daugavai otrā pusē ir Mangaļsalas dzīvojamais rajons.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti