Valdība rīt plāno skatīt panākto vienošanos ar "airBaltic" privāto akcionāru, lai valsts varētu sniegt palīdzību naudas grūtībās nonākušajai aviokompānijai. Pēdējā informācija liecina, ka šogad un nākamgad valstij būs jāiegulda "airBaltic" ap 40 miljoni latu.
*
Starp valdības pārstāvjiem un nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" privāto akcionāru šodien notika tehniskas sarunas un dokumentu projektu saskaņošana, lai rīt valdība varētu lemt par vērienīgām izmaiņām aviokompānijā. Apmaiņā pret valsts naudas ieguldījumu "airBaltic" mazākuma akcionārs vēlēšanu priekšvakarā piekāpās valsts prasību priekšā un piekrita nomainīt Bertoltu Fliku vadītāja krēslā, mainīt akcionāru līgumu, kas ļautu valstij ietekmēt valdes ikdienas darbu, saglabāt Rīgu kā bāzes lidostu un citām prasībām. Satiksmes ministrs Uldis Augulis apliecināja, ka šodien Flikam piederošā kompānija no saviem mutiski dotajiem solījumiem nav atkāpusies.
Pēc Auguļa teiktā, valstij kompānijā šogad un nākamgad kopā būs jāiegulda aptuveni 40 miljoni latu. Nauda no savas puses būs jāpiešķir arī privātajam akcionāram - "Baltijas aviācijas sistēmām". Taču valdības konsultanti jau ir minējuši, ka šī kompānija ir tukša čaula un tās darbība ir atkarīga no kreditoriem - Latvijas Krājbankas un "Snoras" bankas, kas pieder Krievijas miljardierim Vladimiram Antonovam. Ar viņu saistīta firma šomēnes no Flika arī nopirka "airBaltic" daļas, ko valdības pārstāvji sauc par fiktīvām akcijām. Uzņēmumu reģistrs pagaidām nav piekritis šo darījumu reģistrēt, tādēļ valstij kompānijā joprojām ir vairākums.
Starp valdības izvirzītajām prasībām ir arī ar aviokompāniju saistīto meitas uzņēmumu iekļaušana atpakaļ "airBaltic". Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Anrijs Matīss saka, ka runa ir tikai par lidsabiedrībai svarīgām sabiedrībām, nevis, piemēram, "Baltic Taxi".
Jau vēstīts, ka, piesaucot naudas trūkumu, "airBaltic" pagājušajā nedēļā, iepriekš nebrīdinot, atcēla lidojumus un novembrī un decembrī plāno neveikt pusotru tūkstoti reisu. Savukārt, atsakoties no vecajām un neefektīvajām lidmašīnām, cietīs piloti, mehāniķi un stjuarti, kurus plānots atlaist. Pagājušajā nedēļā izskanējusī informācija, ka tie būs ap 500 strādājošie, bijusi kļūdaina - Latvijas Aviācijas arodbiedrību federācijā šodien min skaitli 200.
Arodbiedrības vadītājs Vladimirs Goļakovs apliecina, ka arodbiedrība uzmanīs, lai darbu nezaudētu darbinieki ar lielāko pieredzi, bet pašlaik neesot zināms, cik daudz biedrus skars štatu samazināšana. Atlaišanas plānotas ar novembri.
Ja valdība rīt dos oficiālu apstiprinājumu, tad noslēgt gala vienošanos starp valsti un privāto "airBaltic" akcionāru varētu šīs nedēļas laikā.
Divos gados valsts ieguldīs "airBaltic" 40 miljonus
Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 11 gadiem un 8 mēnešiem.
19. septembris, 2011, 18:09
Starp valdības pārstāvjiem un nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" privāto akcionāru šodien notika tehniskas sarunas un dokumentu projektu saskaņošana, lai rīt valdība varētu lemt par vērienīgām izmaiņām aviokompānijā.
Kļūda rakstā?
Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!
Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!