Ārpus Rīgas

Avīzes "Kurzemnieks" galvenā redaktore par sabiedriskajām apspriedēm Kuldīgā

Ārpus Rīgas

Arī meža īpašnieki šogad lēš lielus zaudējumus vasarā ilgstošā sausuma dēļ

Diskutē par tiešajiem lidojumiem Liepāja - Minska un sadarbību dzelzceļa pārvadājumu jomā

Diskutē par tiešajiem lidojumiem Liepāja - Minska un sadarbību dzelzceļa pārvadājumu jomā

Varētu apsvērt iespēju īstenot tiešos lidojumus no Liepājas uz Minsku, pēc Liepājā notikušās Baltkrievijas-Latvijas starpvaldību komisijas Transporta grupas III sanāksmes teica Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietnieks Uldis Reimanis. Tāpat sanāksmē pārspriesti aktuālie jautājumi dzelzceļa pārvadājumu jomā.

Reimanis stāstīja, ka Baltkrievijas delegācija Liepājā ieradusies ar vilcienu, braucot cauri Latvijai no Daugavpils. Savukārt Minskā tā atgriezīsies, izmantojot Palangas lidostu. 

„Runājot par sadarbību aviācijas jomā, mums ir četri reisi nedēļā no Rīgas.  Pasažieru plūsma ir palielinājies par aptuveni 30%. Šobrīd mēs izskatām iespēju runāt ar Baltkrievijas aviokompāniju „Belavia”, kas saistīts ar Liepājas lidlauku. Mēs esam ne tikai konkurenti, bet domāju, piedāvājam labāku servisu nekā Palangas lidosta. Mums notika sarunas par iespēju nākamgad lidot maršrutā Liepāja – Minska,” stāstīja komisijas pārstāvis. 

Sanāksmes norises vietai apzināti izvēlēta reģionāla pilsēta, lai turpinātu diskusijas par Baltkrievijas un Latvijas sadarbības iespējām dzelzceļa pārvadājumu jomā, kas saistīti ar lauksaimniecības produktu un šķeldas pārvadājumu pieaugumu caur Liepājas ostu.

Baltkrievijas dzelzceļa vadītāja 1.vietnieks Igors Sergejevičs Šilovs uzskata, ka līdzšinējais Latvijas un Baltkrievijas starpvaldību komisijas Transporta darba grupas darbs vainagojies ar reāliem rezultātiem. Šoreiz Liepājā aktualizēti astoņi būtiski jautājumi, ieskaitot dzelzceļa pārvadājumus. 

„Mēs varam runāt par konkrētiem rezultātiem. No 28.marta sāka darboties kravas paātrinātais vilciens - Minska - Rīga - Minska. Četru mēnešu laikā ir pārvadāti vairāk nekā 180 tūkstoši tonnas kravu, vilciens kursējis 101 reizi.  Tas vērtējams kā panākums Latvijas un Baltkrievijas biznesam. Mēs ceram uz turpinājumu,” stāstīja Šilovs. 

Baltkrievijas dzelzceļa pārstāvis min arī konkrētus faktus par dzelzceļu kravu pārvadājumu pieaugumu, kas, salīdzinot ar pagājušo gadu, ir pieaudzis par 19%. Līdzīgi radītāji ir pasažieru pārvadājumiem starp Latviju un Baltkrieviju.

Sadarbība ar Baltkrieviju vienmēr bijusi nozīmīga arī Liepājas ostai un uzņēmējiem, stāstīja Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas pārvaldnieka vietnieks Uldis Hmieļevskis.

„Mums nav uzstādīts mērķis par konkrētiem cipariem. Mēs strādājam kopā ar baltkrieviem par Ukrainas lauksaimniecības produkcijas kravām, kas iet tieši tranzītā cauri Baltkrievijai. Tas ir stāsts par  vēsturisko dzelzceļa līniju Liepāja - Romni dzelzceļu, kad Ukrainas kravas cauri Baltkrievijai iet uz Liepājas ostu,” skaidroja Hmieļevskis.

Viņš uzsvēra, ka Liepājas ostai svarīgi piesaistīt arī šķeldas kravu pārvadājumus. 

„Piemēram, Baltkrievijas šķelda, jo Skandināvijas un citās Eiropas valstīs pieaug pieprasījums. Mēs gribam, lai šķeldas apjoms caur Liepājas ostu palielinātos. Ir divas konkrētas lietas - lauksaimniecības produkcija un šķelda, divas konkrētas kravas grupas. Pieaugums, ko mēs gribam panākt, ir vairāki simtu tūkstošu tonnu apmērā,” stāstīja Hmieļevskis.
 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti