Kafejnīcā Seulā robots-bārmenis pieņem pasūtījumus attālināti – caur mobilo aplikāciju vai kioska automātu – un uzreiz pagatavo klientiem svaigu kafiju. Mazāk nekā minūti pēc pasūtījuma izdarīšanas robots nosūta četru ciparu kodu, kuru klients var izmantot, lai atvērtu kabīni ar pasūtījumu. Turklāt robots var gatavot līdz pat 14 dzērieniem vienlaikus.
Kopumā visā valstī darbojas jau 45 šādi roboti, kas izvietoti tirdzniecības centros, uzņēmumu ēdnīcās, skolās un lidostās. Kafiju tie pagatavo par diviem līdz trīs dolāriem.
“Es redzu robotu pirmo reizi. Manuprāt, tas ir ērti un jautri. Pusdienlaikā šajā vietā pulcējas daudz biroja darbinieku un vietējo iedzīvotāju. Tāpēc ir labi, ka ir robots – ir vieglāk tikt pie kafijas,” saka kafejnīcas apmeklētājs Čojs Eunžins.
Bārmeņa darbs ir tikai viena no sfērām, ko tehnoloģiski attīstītajā Dienvidkorejā var aizpildīt roboti. Tas ir gan aizraujoši, gan satraucoši, jo darbavietu kļūst mazāk.
Nesen celtniecības nozares darbinieki sarīkoja streiku, jo valsts būvniecības laukumos aizvien biežāk sāk izmantot nelielus automatizētus celtņus. Tikmēr arodbiedrības protestē arī pret pašapkalpošanās kasēm Dienvidkorejas lielākajā veikalu tīklā.