Degošs nieru pudiņš un citi pārsteigumi. Kuldīgā ar restorānu nedēļu tiecas pagarināt tūrisma sezonu

Šonedēļ Kuldīgā notiek restorānu nedēļa. 14 Kuldīgas un tās apkārtnes restorāni un kafejnīcas radījuši cenu ziņā draudzīgu piedāvājumu, kas padara pieejamus restorānus plašākam cilvēku lokam. Restorānu nedēļu kopā ar ēdināšanas uzņēmumiem rīko Kuldīgas novada Tūrisma attīstības centrs. Pirmo reizi restorānu nedēļa notiek decembrī, kas ļauj pagarināt tūrisma sezonu un vienlaikus ir atbalsts vietējiem ēdināšanas uzņēmumiem.

Kuldīgā ar restorānu nedēļu tiecas pagarināt tūrisma sezonu
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Kuldīgā restorānu nedēļas iepriekš rīkoja divas reizes gadā, pavasarī un rudenī, taču secināts, ka nav lietderīgi tērēt papildu resursus, ja tūristu interese jau tāpat ir liela saistībā ar "Lido zivis Kuldīgā" un zelta rudeni oktobrī. Kuldīgas novada Tūrisma attīstības centra vadītāja Jana Bergmane skaidroja, ka analizētas iepriekšējās reizes, ņemti vērā plusi un mīnusi.

Šoreiz uzstādījums ir pilnīgi cits – restorānu nedēļa decembrī. "Sapratām, ka dalībniekiem ir vajadzīgi noteikumi arī no mūsu puses – par norises laiku, atkāpties no rudens sezonas, izmēģināt decembra sākumu. Mēs neatradām pasaulē kādu vietu, kur restorānu nedēļa notiktu decembrī," pastāstīja Bergmane.

Vēl viens uzstādījums, rīkojot restorānu nedēļu, bijusi cena, kas būtu pieejama plašākam cilvēku lokam. "Cenu līmenis restorānos, īpaši sezonā, salīdzinājumā ar citām pilsētām ir gana augsts. To ir pamanījuši vietējie iedzīvotāji. Mums izkristalizējās 12 un 17 eiro," pastāstīja Bergmane.

Kuldīgas restorānu nedēļu kopā ar restorāniem un kafejnīcām rīko Kuldīgas novada Tūrisma attīstības centrs. Reklāmai, mājaslapas "TasteKuldiga.lv" uzturēšanai un citām aktivitātēm tiek tērēti aptuveni 4 tūkstoši eiro.

Kafejnīcas "Marmelāde" īpašniece Iveta Einberga atzinīgi vērtē iniciatīvu apvienot kopīgam mērķim restorānus un kafejnīcas: "Manuprāt, viņi ļoti labi nes tautās šo ideju par restorānu nedēļu un mums palīdz sevi parādīt, veidot atpazīstamību. Arī viņi domā par to, lai pilsētā būtu svētki, nevis tikai ikdiena. Reklāma arī maksā naudu. Šī ir bezmaksas reklāma, tikai mūsu pūļu un izaicinājumu vērta."

Svētku radīšana īpaši ziemas sezonā un ne tik vieglajos laikos, kad sadārdzinās dažādas izmaksas, ir vajadzīga, uzsvēra Iveta Einberga. Turklāt kafejnīcai tas būs zināms izaicinājums, jo ikdienā pamatā strādā ar konditorejas izstrādājumiem.

"Cīnāmies, lavierējam starp cenām, lai nebūtu klientam pārāk dārgi un lai paši varam izdzīvot. Kopš kara Ukrainā sākuma visam ir kāpums, ieskaitot elektrību, iepirkumu cenas utt. Mēs pagaidām turamies un neceļam cenas klientam," pastāstīja "Marmelāde" īpašniece.

Šoreiz Kuldīga veido stāstu, vairāk izceļot cilvēkus, kuri rada ēdienu. Tieši Kuldīgas pavāru apvienošanos kopīgam mērķim uzteic restorāna "Strauss un kaza" šefpavārs Žanis Behmanis, kurš pārstāv arī Jauno pavāru kustību. "Reāli sanāk svētki svētkos. Tas ir par kopā būšanu, par ko mēs to stāstu veidojam. Kāpēc vēlreiz to nepaspilgtināt šajā vēsajā, kādai daļai drūmajā laikā un nepabūt kopā," sacīja šefpavārs.

Ar Žani Behmani Latvijas Radio tikās piesnigušajā ainavā vēl pirms gaidāmās restorānu nedēļas. Katlā vārās pusdienas darbiniekiem, bet šefpavārs pastāstīja par degošo nieru pudiņu un citiem ēdieniem, solot vienkāršu produktu un bērnības garšu pacelt jau restorāna līmenī.

Restorānu nedēļā pavāri Kuldīgā izmantos arī subproduktus. Par pupiņu zupas un citu ēdienu radīšanu pastāstīja pavārs: "Ēdienkarti es veidoju kopā ar savu mammu. Kas tad bija tās lietas, kas mani uzrunāja bērnībā? Pie omes skolas pusdienlaikā ēdu kūpinātu skumbriju ar vienmēr sagatavotu ķimeņu radziņu. Es to atstāju kā pamata bāzi."

No Rīgas uz Kuldīgu nesen pārvācies Jauno pavāru kustības dalībnieks Roberts Ozoliņš. Viņš ir šefpavārs restorānā "Kopa", kas izveidots radošajā Kaļķu ielas kvartālā. Arī viņš piedalās restorānu nedēļā ar savu artavu, uzsverot gan sabiedrības izglītošanu, gan pieejamību.

"Restorāns uz kādu laiku kļūst daudz pieejamāks. Ēdiens ir kultūra, tā ir jāiemācās. Ja mēs paskatāmies uz pasaules valstīm – uz Itāliju vai Franciju, tur šī kultūra vienmēr bijusi, kad cilvēki iziet ielās un svin svētkus restorānā, tur ir sava burvība. Cilvēks, kurš parasti neaiziet uz restorānu, jo viņam liksies, ka cena ir augstāka, nekā var atļauties, tad šoreiz ir tas, ka cilvēki var droši nākt," skaidroja Ozoliņš.

Restorānu nedēļa turpināsies līdz 11. decembrim. Kopumā projektā iesaistījušies 14 restorāni un kafejnīcas Kuldīgā, Skrundā, Snēpelē un Ēdolē.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti