Daugavpils tramvajus grib pirkt no Krievijas militāri rūpnieciskā kompleksa

Satversmes aizsardzības birojam (SAB) ir nodota informācija par to, ka Daugavpilij tramvaju vagonus piegādās no Krievijas militāri rūpnieciskā kompleksa, svētdien vēsta TV3 raidījums "Nekā personīga".

Daugavpils pilsētas domes Centralizētās iepirkumu nodaļas izsludinātajā tramvaju vagonu iegādes konkursā uzvarējusi Lietuvā reģistrētā "Railvec". Uzņēmums apņēmies piegādāt Daugavpilij astoņus Krievijā Tveras vagonbūves rūpnīcā ražotus četrasu tramvajus par 4 953 000 eiro.

"Nekā personīgā" vēsta, ka tramvajus ražo Tveras pilsētas lokomotīvju rūpnīcā, kas pieder uzņēmumam "Transmašholding". Šī un citas koncerna rūpnīcas ir Krievijas ieroču ražotāji, kas izgatavo, piemēram, starta platformas starpkontinentālajām raķetēm.

Koncerns esot plaši iesaistīts Krievijas militārajos pasūtījumos. Tā uzņēmums "Metrovagonmaš" ražo šasijas pretgaisa aizsardzības kompleksiem "Buk", "Tor" un "Tugansk", bet Kolomenskas rūpnīcā top dīzeļdzinēji Krievijas flotes zemūdenēm. Koncerna sastāvā ir arī separātistu kontrolē esošā Luhanskas lokomotīvju rūpnīca.

Par Daugavpils sadarbības partneri neizpratnē ir aizsardzības ministrs Raimonds Bergmanis (Zaļo un Zemnieku savienība (ZZS)), jo ar tramvaju iegādi Daugavpils saistības pret Krievijas militāro rūpnīcu nebeigšoties. Ministrs saredz risku, ka Daugavpils sabiedriskais transports var kļūt atkarīgs no Krievijas militārā ražotāja.

Premjerministrs Māris Kučinskis (ZZS) ar Daugavpils mēru Rihardu Eigim(("Mūsu partija") šonedēļ satikās valdības namā struktūrfondu darba grupā. Tomēr tramvaju iepirkumu neesot paspējuši pārrunāt, jo Eigims apspriedi pārāk agri pametis.

Kučinskis sacīja, ka informācija ir nodota SAB, taču atbildi viņš vēl nav saņēmis. "Līdz ar to nekādas informācijas man par šo nav. Lietuvā gan par šo bija skandāls. Kā būs atbilde, tad arī skatīsim, protams," raidījumā sacīja valdības vadītājs.

Drošības policija uzskata, ka pašvaldībai, izvēloties pakalpojumu sniedzēju, būtu jāņem vērā ne tikai cena, bet arī reputācijas riski. Sabiedriskā transporta iegāde no ražotāja, kas nav Eiropas Savienībā vai NATO, ilgtermiņā varot nelabvēlīgi ietekmēt nacionālās intereses.

Jau ziņots, ka, turpinot attīstīt pilsētā tramvaju transporta infrastruktūru, Daugavpilī plānots īstenot vērienīgu tramvaju parka un infrastruktūras atjaunošanas projektu. Pašvaldības AS "Daugavpils satiksme" ir nodrošinājusi būvprojekta izstrādi esošo tramvaju sliežu ceļu renovācijai pilsētas centrā 3,4 kilometru posmā, paredzot sliežu ceļu, kontakttīkla, pieturvietu un ietvju rekonstrukciju.

Tramvaju transporta infrastruktūras attīstības projekts paredz arī jauna 2,1 kilometra gara sliežu ceļa posma "Vasarnīcu iela-Daugavpils reģionālā slimnīca-Stropi" izbūvi. Sliežu ceļa posma izbūve palielinās tramvaju transporta pieejamību iedzīvotājiem, nodrošinās ērtāku piekļuvi vienam no nozīmīgākajiem objektiem - Daugavpils reģionālajai slimnīcai, kā arī Neredzīgo biedrībai.

Paredzētais Eiropas Savienības struktūrfondu finansējums minētajam projektam ir 13 miljoni eiro. To īstenot paredzēts līdz 2023.gada 1.augustam.

1 komentārs
Zane Līvmane
Nav nekāds brīnums, ka ZZS un Saskaņa varētu veidot koalīciju pēc vēlēšanam, tad visi bauri varēs nagos kost, ko ievēlējuši „divus saimniekus” Nilu un Aivaru
Pievienot komentāru
Komentēt vari ar kādu no saviem sociālo mediju profiliem
Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Populārākie
Interesanti