Daugavpils dome un autovadītāji: Jaunais ceļa pārvads būtiski satiksmi neatslogo

Ilgi gaidītais Daugavpils ceļa pārvads nodots ekspluatācijā, taču būtiski satiksmi neatslogo. Šādu vērtējumu sniedz gan pilsētas domes vadība, gan autovadītāji. Estakāde un tai pieguļošie ceļi ir tikai daļa no iepriekš plānotās idejas par nepieciešamību izveidot transporta kustību pilsētā bez dzelzceļa šķērsošanas. Lai pagarinātu estakādi, nepieciešams ārējais līdzfinansējums. Pašvaldība sāk turpmākā ceļu pārvada projektēšanu, bet līdzekļus cer piesaistīt caur nākamā plānošanas perioda projektiem. Tāpat nav skaidra arī kompensāciju izmaksa tiem īpašumiem, kuri „nonākuši zem tilta” un zaudējuši savu tirgus vērtību.

ĪSUMĀ:

  • Daugavpils dome un autovadītāji ir vienisprātis, ka jaunais ceļa pārvads būtiski satiksmi neatslogo.
  • Vajadzēs vēl līdzfinansējumu projekta otrajai daļai.
  • Vēl arī nav skaidrs, kā kompensēs izmaksas tuvumā esošo māju īpašniekiem.

Daugavpils dome un autovadītāji: Jaunais ceļa pārvads būtiski satiksmi neatslogoSilvija Smagare

    19. maija rītā Daugavpilī pēc ilgām domstarpībām starp pasūtītāju - pilsētas domi un izpildītāju - būvniekiem auto kustībai tika atklāts ceļu pārvads - estakāde, kas savieno divus pilsētas mikrorajonus. Par to šīs pašas dienā preses konferencē paziņoja pilsētas mērs Andrejs Elksniņš ("Saskaņa").

    Tiesa, atbildot uz žurnālistu jautājumu par estakādes nozīmi satiksmes noslogojuma mazināšanā, domes vadītājs atzina, ka nav īstenots plānotais pilnais projekts, precīzāk - otrā kārta, kuras uzdevums bija atslogot no satiksmes 18. novembra ielu.

    To, ka tas ir daļējs risinājums, apliecina arī paši autovadītāji.

    “Tā ir tikai puse no plānotā un tā, kas vajadzīgs šoferiem.

    Jāmeklē nauda, lai projekts būtu pilnībā pabeigts, lai tas savienotu šo satiksmes pārvadu ar centru,” Latvijas Radio norādīja, kāds autovadītājs.

    Estakāde izmaksāja vairāk nekā 13 miljonus eiro, lielākā daļa ir Kohēzijas fonda līdzekļi Daugavpilij kā dzelzceļa satiksmes mezglam.

    “Gaisa pārvada būvniecības kopējās izmaksas ir 13 miljoni eiro, tostarp Kohēzijas fonda finansējums - 7,65 miljoni eiro, valsts budžeta dotācija un publiskais finansējums - nedaudz vairāk kā 2 miljoni eiro, kā arī pašvaldības finansējums - 3,3 miljoni eiro. Eiropas Savienība to atbalstīja caur TEN-T. Tas ir Nacionālas nozīmes attīstības centru integrēšanas tīkls. Šajā gadījumā mūsu kā pilsētas priekšrocība ir dzelzceļa tuvums, bet tajā pašā laikā tā ir problēma arī pilsētas satiksmes infrastruktūrai, jo, šķērsojot pilsētas teritoriju, ir sarežģīti veidot vienotu integrētu sasaisti,” klāstīja domes attīstības nodaļas vadītāja Daina Kriviņa.

    Daugavpils pilsētas teritorijā ir septiņas dzelzceļa pārbrauktuves, gar kurām izbrauc desmitiem vilcienu sastāvi, radot garas automašīnu rindas. Pagājušā gadsimta 80. gados arī tapa ideja par pārvadu izbūvi. Tādi bijuši arī plāni, sākot pārvadu projektēšanu pāri trim dzelzceļa līnijām, atslogojot satiksmi pilsētā.

    “Vīzija bija savienot ar šo pārvadu Daugavpils centru ar Stropu, Ķīmiķu un Piena kombināta mikrorajoniem,” norādīja Daugavpils pilsētas pašvaldības iestādes “Komunālās saimniecības pārvalde” vadītāja vietnieks un projekta galvenais inženieris Artūrs Džeriņš.

    Diemžēl šīs ieceres piepildījušās tikai daļēji, priekšā vēl posms līdz Stacijas ielai, kura īstenošanai nepieciešami ārējie līdzekļi. Daugavpils domes preses konferencē domes priekšsēdētāja pirmais vietnieks Jānis Lāčplēsis (Latgales partija) žurnālistiem uzsvēra, ka pašlaik rit pārrunas ar ministrijām, lai šis objekts būtu iekļauts finansējuma saņemšanai nākamajā plānošanas periodā. Un tiešā veidā tas ir arī saistīts arī iespējamo “Latvijas dzelzceļa” projektu - dzelzceļa elektrifikāciju.

    Pilsētas mērs Elksniņš jau devis uzdevumu pilsētas komunālās saimniecības pārvaldei sākt iepirkumu procedūru otrās kārtas projektēšanas darbiem.

    Tikmēr neskaidrs vēl paliek kompensāciju jautājums īpašumiem, kas nonākuši jaunuzbūvētā pārvada paēnā.

    Tas rada neērtības iedzīvotājiem, un īpašumi, kas atrodas pie pārvada, zaudē savu tirgus vērtību.

    “Novērtējumā, ko nesen veicām, uzrādījās, ka ir būves, kurās vērtība pēc tilta būvniecības ir mazinājusies par 50%, ir dzīvokļi, kur uz 35%, bet tādu ir maz. Kopumā tie ir 17 īpašumi, un šo starpību arī ir plānots izmaksāt kā kompensāciju. Tā pārsvarā par gaismas samazinājumu un skatu tiesībām,” pastāstīja Pilsētplānošanas un būvniecības departamenta vadītāja Santa Pupiņa.

    Sākotnēji pašvaldība budžetā bija tam paredzējusi 70 tūkstošus eiro, taču pēc izvērtējuma summa pieaugusi līdz nepilniem 150 tūkstošiem. Naudu paredzēts rast no līdzekļiem neparedzētiem gadījumiem, taču par to domas deputātiem dalās. Gala lēmums šajā jautājumā tiem būs jāpieņem jau tuvākajā domes sēdē.

    KONTEKSTS:

    Iepriekš pārvadu nevarēja nodot ekspluatācijā, jo bija nesaskaņas starp būvnieku un pasūtītāju. Pašvaldība bija norādījusi, ka centīsies vienoties ar būvnieku un nodot pārvadu ekspluatācijā šī gada jūnijā.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Ekonomika
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti