Pēcpusdiena

Latvijas IKP provizoriskais pieaugums otrajā ceturksnī - 4,1%

Pēcpusdiena

Parlamentārajiem izmeklētājiem ar "oligarhu lietu" iepazīties ļautu saistību raksts

Iesaldēts Daugavpils lidostas attīstības projekts

Daugavpils dome lidostas attīstībai grib piesaistīt valsts vai privāto kapitālu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Daugavpilī ir nepieciešama lidosta, taču to iespējams attīstīt tikai ar valsts vai privāto investoru kapitāla piesaisti. Šādu nostāju lidostas attīstības jautājumā otrdien, 1. augustā, pieņēmusi Daugavpils pilsētas dome, Latvijas Radio raidījumā “Pēcpusdiena” klāstīja pilsētas mērs Andrejs Elksniņš ("Saskaņa").

Viņš klāstīja, ka Daugavpils lidosta pašlaik atrodas bēdīgā stāvoklī, un vietām uz lidlauka saauguši koki. Lai arī pašvaldība lidlauku iegādājās pirms vairāk nekā desmit gadiem, pašvaldība iepriekš nav veikusi nekādus ieguldījumus, lai lidlauku savestu kārtībā un attīstītu.

Pēc Elksniņa teiktā, 2009. gadā, kad sāka attīstīt Liepājas lidostu, kas pašlaik arī darbojas, Daugavpils pilsētas pašvaldība nepiedalījās finansējuma piesaistē un nekāda pamatdarbība Daugavpilī nenotika.

Pēc pilsētas mēra teiktā, Daugavpilij vajag savu lidostu, un pašvaldība ir izstrādājusi trīs iespējamos lidostas attīstības scenārijus.

Pirmais ir izveidot komerclidostu, kas izmaksātu 25 miljonus eiro, otrs – izveidot "vispārēja tipa lidostu", kas izmaksātu ap deviņiem miljoniem eiro, bet trešais – izveidot helikopteru laukumu, kas prasītu divu miljonu eiro lielas investīcijas.

Daugavpils lidostas attīstība ir iespējama, tikai piesaistot valsts vai privāto investoru kapitālu, klāstīja Elksniņš, piebilstot, ka pašvaldības plāns ir strādāt pie investīciju piesaistes. "[Plānots] runāt ar valdību, ar privātajiem investoriem," klāstīja pilsētas mērs, norādot, ka šādas pārrunas plānotas tuvākajā laikā.

Transporta nozares eksperts Tālis Linkaits Latvijas Radio raidījumā "Pēcpusdiena" atzina, ka Daugavpils lidostai ir perspektīvas attīstīt gan kravu, gan pasažieru pārvadājumus, taču tam ir nepieciešama spēja "pacelt" šādu projektu, investīcijas un arī skaidra  biznesa attīstības ideja.

Pēc Linkaita teiktā, no agrākās lidostas Daugavpilī ir palikusi tikai vieta, un lidostas attīstībā otrajā lielākajā Latvijas pilsētā būtu jāiegulda vairāk resursu nekā Liepājas gadījumā.

Taču, ja pašvaldības līmenī nav intereses ieguldīt resursus lidostas attīstībā, tad projekts acīmredzot ir jāatliek, līdz interese vietvarā parādīsies.

Interesei šāda projekta attīstībai būtu jābūt no visām pusēm, arī no privātā biznesa. "Ja reģionā tas privātais bizness nav spēcīgs vai neredz interesi, varbūt tiešām laužamies tur, kur nevajag. Vēsturiski tur tā lidosta ir bijusi, bet varbūt, ka nav lemts," noteica Linkaits.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti