Daugavpils domes finanšu komiteja atbalstīja aizņēmuma ņemšanu 1,6 miljonu eiro apmērā, tādējādi, kā apliecina domes priekšsēdētāja pirmais vietnieks Jānis Lāčplēsis, nodrošinot Kohēzijas fonda projektam "Videi draudzīga sabiedriskā transporta attīstība Daugavpils pilsētā" savu līdzfinansējumu.
Tramvaja biļešu cena joprojām Daugavpilī paliek zemākā valstī, proti, mazāka nekā Rīgā un Liepājā, un tā ir 50 centi par braucienu. Kopējā Kohēzijas fonda projekta "Videi draudzīga sabiedriskā transporta attīstība Daugavpils pilsētā" finansējuma summa Daugavpils tramvaju modernizācijā sniedzas 14 miljonu apmērā, stāsta uzņēmuma Daugavpils satiksme valdes loceklis Sergejs Blagoveščenskis.
"Tramvaju iegāde izmaksāja vairāk nekā 4 miljonus eiro. Jaunā sliežu atzara izbūve Stropu mikrorajonā ap 5 miljoniem eiro, un tikpat daudz - ap 5 miljoniem eiro - izmaksāja tramvaja sliežu rekonstrukcija pilsētas centrā. Šie darbi jau tuvojas noslēgumam. Jau tuvākajā laikā atklāsim gan jauno līniju, gan atjaunosim 1. līnijas tramvaja satiksmi uz dzelzceļa staciju. Un projekts pilnībā noslēgsies nākamā gada vidū," saka Blagoveščenskis.
Domes aizņēmums tramvaju modernizācijai lielu robu pilsētas budžetā neradīs, riski nepastāv, uzver Jānis Lāčplēsis (Latgales partija).
"Mēs esam 13% līmenī, un, tā kā regulāri notiek arī aizņēmumu atmaksa, jo lielāko daļu šo struktūrfondu projektu finansē Eiropas savienības līdzekļi, šie aizņēmumi ir vajadzīgi tieši uz projekta realizācijas laiku. Atnāk maksājumi par izpildītajiem darbiem, un aizņēmumi tiek segti. Domāju, mēs pat nepietuvosimies pie maksimālā pieļaujamajā 20 procentu līmeņa," norāda Lāčplēsis.
Pilnā sastāvā visi jaunie astoņi šī projekta ietvaros iegādātie tramvaji visdrīzāk Daugavpils tramvaja lietotājiem būs pieejami jau ar jauno gadu.
Savukārt uzņēmums “Daugavpils satiksme" jau plāno, kā izmanot Satiksmes ministrijas piešķirtos 10 miljonus eiro turpmākajai tramvaju satiksmes modernizācijai. Ieceres ir vairākas, tostarp jaunu tramvaju sliežu izbūve, kas savienotu un optimizētu esošās trīs tramvaja līnijas vai pagarinātu līniju un aptvertu jaunu pilsētas mikrorajonu - Jauno Forštati. Pēc “Daugavpils satiksmes” aplēsēm, šobrīd gadā tramvajus pilsētā izmantoto ap 8 miljoniem pasažieru.
Satiksmes ministrija (SM) rosinājusi no iepriekš Daugavpils Šķirošanas stacijas būvniecībai paredzētā Eiropas Savienības (ES) finansējuma 20 miljonus eiro novirzīt Daugavpils un Liepājas tramvaju maršrutu tīklu attīstībai.