Danusēvičs: Tuvākajā laikā «Lidl» Latvijā nebūs; Lietuvas veikalu dēļ var ciest konkurenti pierobežā

Tuvāko divu gadu laikā Vācijas zemo cenu lielveikalu tīkls “Lidl”, kurš nesen atvēra  veikalus Lietuvā, diez vai ienāks Latvijas tirgū. Taču, ja tas notiks, cenas vietējos veikalu tīklos samazināsies, turklāt pamatīgi. Īpaši varētu ciest “Rimi” tīkls, bet “Maxima” zaudēs mazāk,  sarunā ar Rus.lsm.lv paziņoja Latvijas Tirgotāju asociācijas (LTA) prezidents Henriks Danusēvičs.

“Lidl” ienāca Lietuva maija nogalē, atvērot 15  tirdzniecības centrus. Tas izraisīja pat zināmu ažiotāžu, pie dažiem veikaliem Lietuvā dežurēja ātrā palīdzība, jo par spīti karstumam tūkstošiem lietuviešu stundām stāvēja pie ieejas, lai tiktu veikalā. Daži no veikala stūma piekrautus iepirkšanas ratus – cenas daudzām precēm te ir mazākas nekā citur, citi gan atgriezās bez lieliem iepirkumiem, svētdien novēroja Rus.lsm.lv. 

Līdz gada beigām “Lidl” plāno atvērt vēl piecus veikalus, bet par Latvijas tirgus iekarošanas plāniem tīkls klusē.  Pēc Danusēviča domām, tuvāko divu gadu laikā tas nenotiks.

“Jo tas prasa pamatīgu sagatavošanos. Lietuvā viņi gatavojās pusotru gadu. Šie veikali jau bija uzbūvēti aptuveni pirms pusotra gada,” sacīja LTA vadītājs. Viņš atgādināja, ka pirms vairākiem gadiem “Lidl” arī gatavojās sākt darbu Latvijā, bet pēc tam pārdomāja un Latvijā esošus aktīvus pārdeva.  

Savukārt, ja “Lidl” kādreiz ienāks Latvijā, tas novedīs pie cenu krituma vietējos tīklos, jo tajos pašlaik cenas ievērojami lielākas nekā “Lidl” veikalos, uzskata Danusēvičs.  

“Paskatieties, kāda peļņa ir vietējiem tīkliem. Negribu zīlēt, “kas būtu, ja būtu”.  Vienīgais, par ko var domāt – cik zaudēs “Rimi” veikali, kas atrodas Lietuvas pierobežā. Piemēram, Bauskā, kur ir liels “Rimi” veikals, iespējams būtisks apgrozījuma kritums,” norādīja LTA  vadītājs. 

Pēc viņa teiktā, “Lidl” ir tīkls “ar ļoti lielu iepirkumu spēku”, un ar to ir grūti konkurēt cenu ziņā. 

“Viņi koncentrē iepirkumus, cenas iepirkt uzreiz vairākām valstīm. Protams, vietējiem tirgotājiem grūti konkurēt ar vienu no spēcīgākajiem zemo cenu tīkliem Eiropa.  Jāsaka gan, ka “Maxima” tam ir sagatavojusies, “Optima Linija” produktu cenas ir tuvu “Lidl” cenām, bet pārējiem būtu grūti,” sacīja LTA vadītājs. 

Viņš gan nav pārliecināts, ka  “Lidl” gribēs ienākt Latvijā arī pēc vairākiem gadiem. Savukārt Lietuvā šis tīkls varēja ienākt, plānojot nākotnē attīstīties Austrumu virzienā, piemēram, Baltkrievijā, bet nav arī izslēgts, ka kādreiz “Lidl” būs Latvijā.   

Lietuvā “Lidl” tīkla atklāšana izraisīja ažiotāžu. Rus.lsm.lv vienā no veikaliem novēroja, ka pircēju, kuri izvērtē jaunu, tirgū vēl neredzētu produktu sastāvu, ir mazāk nekā tādu, kuri skatās tikai uz cenu un iemet iepirkšanas ratos uzreiz lielus iepakojumus.

Tiesa, arī šajā veikalā ir “viltīgas cenas”. Piemēram, pie vistas filejas ir cenu zīme “2,99”, taču izrādās, tā ir cena par 400 gramiem, bet kilograma cena ir 7,48, kas ir ievērojami vairāk nekā citos Lietuvas veikalu tīklos.  

Pazīstamas preces atrast nav viegli, daudz kas ražots Polijā, citas preces – Vācijā, bet labi zināmu, izreklamētu zīmolu nav. Tiesa, ir arī dažas klasiskas Lietuvas preces, piemēram, konfektes un sieri, bet Latvijas preces rus.lsm.lv plauktos neatrada.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt