Covid-19 pandēmija būtiski ietekmējusi arī taksometru nozari

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Taksometru nozarē ir skaudra situācija. Pasažieru pārvadājumi krietni samazinājušies. Kompānijas dažādi plāno, kā ieekonomēt izdevumus, piemēram, samazinot autoparku vai mainot darbības veidu. Par pārvadājumu skaita samazināšanos liecina arī izsniegto iebraukšanas atļauju skaits lidostā. Tas sarucis pat par 60%.

Līdz ar pandēmiju cilvēku pārvietošanās ir krietni samazinājusies. To īpaši izjūt taksometru kompānijas. "Rīgas Taksometru parks" piedāvā taksometru pārvadājumus jau kopš 1948. gada, taču Covid-19 laikā pakalpojuma sniegšana ir teju apstājusies, atklāja akciju sabiedrības valdes priekšsēdētājs Kaspars Muižnieks.

"Cilvēki ir iemācījušies strādāt no mājām. Viņiem nekur nav jābrauc.

Covid-19 pandēmija būtiski ietekmējusi arī taksometru nozari
00:00 / 03:48
Lejuplādēt

Mēs savukārt bijām lielākais uzņēmums, kas apkalpo korporatīvos klientus – lielās viesnīcas, bankas, visādus juridiskos birojus. Mums tiešām bija daudz korporatīvo klientu – aptuveni 600. Būs kaut kāds moments, kad tas viss atgriezīsies un sāks atdzīvoties, bet, ja līdz šim atdzīvošanās momentam nebūs kādi cilvēki ministrijās, kas vēlēsies detalizēti apskatīties, no kā sastāv taksometru nozares finansiālā puse, tādā gadījumā perspektīvas nav nekādas," stāstīja Muižnieks.

Viņš skaidroja, ka taksometru nozarē nodokļu politika nav sakārtota. Nozarei piemērotais nodokļu režīms neveicina godīgu uzņēmējdarbību. Pastāv arī nevienlīdzīga konkurence ar platformu komercpārvadātājiem. Šajā pandēmijas laikā to īpaši izjūtot.

Uzņēmumā 2018. gadā bija aptuveni 300 autovadītāju, bet šobrīd ir tikai 40. Daļa darbinieku, kuri nestrādā, saņem dīkstāves pabalstu, kā arī uzņēmums izmantojis nodokļu termiņu pagarinājumu. Līdz ar to darbiniekiem varēja savlaicīgi izmaksāt algas un samaksāt citus saimnieciskos izdevumus. Taču joprojām situācija ir skaudra.

Uzņēmums pārdod daļu autoparka. Vēl bija plānots mainīt darbības virzienu, piedāvājot piegādes pakalpojumus, taču šobrīd konkurence šajā nozarē ir liela.

"Patiesībā tā ir pilnīga iznīcība, kurai es neredzu kaut kādu foršu risinājumu," sacīja taksometru kompānijas vadītājs.

Viņš gan atzina, ka, lai arī cik slikti būtu, par uzņēmuma likvidāciju nedomā. Taču, cik ilgi spēs virs ūdens noturēties, to gan nevar paredzēt.

Arī "Bolt" taksometra pakalpojumi ir krietni samazinājušies. Vēl pirms Ziemassvētkiem uzņēmumam šķita, ka pārvadājumu skaits pieaug, ņemot vērā svētku iepirkšanos, bet līdz ar gadumijas ierobežojumiem situācija krasi mainījusies. "Bolt" reģionālais vadītājs Kārlis Ķezberis pastāstīja, ka cenas pašlaik saglabājas stabilas, kaut arī darbība ir samazinājusies.

"Mūsu sadarbības partneri vairāk izvēlas šobrīd ieturēt pauzi pasažieru pārvadājumos un citādākos veidos gūt ienākumus, piemēram, pieslēdzoties vairāk uz ēdienu piegādi vai sūtījumu piegādi.

Visādi citādi mēs kā uzņēmums "Bolt" paši pēc iespējas optimizējam mūsu izdevumus, lai varētu pēc iespējas ilgāk noturēt, teiksim tā, negatīva scenārija apstākļos mūsu darbību," stāstīja Ķezberis.

Rīgas plānošanas reģiona Sabiedriskā transporta nodaļas vadītāja Ligita Olante pastāstīja, ka licences taksometriem darbam lidostā Rīga izsniedz katru mēnesi. Agrāk tika izsniegtas vidēji 120 atļaujas mēnesī, bet janvārī pašlaik izsniegtas tikai 43.

Savukārt Autotransporta direkcijā būtiski pieaudzis izsniegto licenču skaits, kaut arī pārvadājumi ir samazinājušies. Jāpiemin, ka direkcija izsniedz atļaujas platformu pārvadātājiem, kas ir, piemēram, "Bolt". Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš to skaidroja ar stingrāku kontroles regulējuma ieviešanu.

"Kompāniju iesaiste pakalpojumu sniegšanā ir pieaugusi par 65%, un arī autovadītāju skaits, kas ir vadītāju reģistrā reģistrēti, ir pieaudzis par 19%.

Mēs to skaidrotu ar to, ka pagājušais gads iezīmējas ar lielāku kontroli un uzraudzību pār pakalpojumu sniedzējiem, tai skaitā arī pār platformām," norādīja Godiņš.

Vēl šogad plānots uzlabot gan atšķirīgu nodokļu nomaksu, gan situāciju starp pārvadātājiem. Tomēr izmaiņas paredzamas ne ātrāk par nākamo gadu.

Autotransporta direkcija kopš augusta veic stingrāku valodas zināšanu kontroli taksistiem, jo līdz tam tika saņemtas vairākas sūdzības, ka šoferi nezina latviešu valodu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti